Noha korábbi példák akár az ellenkezőjét is alátámaszthatnák, alapvető tény, hogy az elektromos autókat sem rövidebb vagy hosszabb ideig tartó vízi közlekedésre találták ki. Habár az akkumulátorcsomagokat és azok celláit tökéletes szigetelésük révén nem fenyegeti veszély, nemrégiben egy szakértő arra mutatott rá, hogy ez sem feltétlenül igaz. A jó minőségű szigetelés ellenére sem akadályozható meg minden kétséget kizáróan, hogy beszivárogjon a víz az akkupakkba, ami végzetes korrózióhoz vezet.

Vannak, akik továbbra is bíznak az elektromos autók, köztük a Teslák vízi strapabírásában, ám az amerikai Floridában nem bizonyult kifizetődőnek ez a fajta bizalom. Mint arról több felvétel is megjelent a közösségi médiában, október első napjaiban a tenger felszínén lángolva, papírból készült modellautó széthajtott állapotában érte a végzet azt a Teslát, amivel egy jet skit próbáltak vontatni a vízben. Személyi sérülés nem történt az eset során.

A villanyautótüzekről ráadásul közismert, hogy azokat gyakorlatilag lehetetlen eloltani, sokszor több tízezer liter víz szükséges hozzá, mivel a cellákban lévő energiamennyiség hatására – még ha kisebb valószínűséggel is – sokkal nagyobb és nehezebben eloltható tűz keletkezik. Nyáron ugyan szinte rekordgyorsan, két óra alatt sikerült megfékezni a lángokat egy lángoló Ford Mustang Mach-E esetében, továbbá egy, kifejezetten ilyen esetekre specializálódott tűzoltóautóval is előrukkoltak, a probléma változatlanul fennáll.

A lángra kapó elektromos autók oltásával korábban a Vezess is foglalkozott – a győri Audi Hungariánál néztük meg, mit csinálnak, ha égetővé válik a helyzet: