Felmentették büntetőjogi felelőssége alól azt a spanyolországi használtautó-kereskedőt, akit céges autója, egy Ford Cougar miatt perelt be a Ferrari, mivel azt úgy alakították át, hogy egy F430-ra hasonlítson. A Periodismo del Motor cikke szerint

a férfitól 2,1 millió eurós, átszámítva több mint 800 millió forintos kártérítést akart kicsikarni az olasz márka, amellett, hogy egyéves börtönbüntetésre ítéltették volna.

A spanyol bíróság végül a kereskedőnek adott igazat. A történet 2018 októberében vette kezdetét, amikor a kereskedő már átalakított formájában vásárolta meg a Fordot cége értékesítői csapata számára, így annak oldalára a vállalat logóit helyezte el. Kevesebb mint két héttel később azonban a rendőrség lefoglalta az autót, amit aztán bizonyítékként használtak fel vele szemben.

Több okból sem járt sikerrel a Ferrari jogi próbálkozása. Az egyik ok, hogy a beperelt kereskedő egyáltalán nem vett részt az átalakításban, eleve replikaként került hozzá az autó. Amellett, hogy az alkalmazottak használták azt, a lefoglalás idején sem voltak arra utaló jelek, hogy tervezték az eladását. Másfelől ugyan elismerték, a kérdéses Ford úgy néz ki, mint az F430-as Ferrari, szakértő bevonása nélkül is megállapítható, hogy hamisítvány.

Arról, hogy másolat, árulkodik a nem megfelelő méretű és rossz helyen elhelyezett motor, valamint a Ferrari-embléma, amin nem is olasz, hanem chilei zászló szerepel.

Ferrari F430 vs. Ford Cougar: mi micsoda?

Az F430 a legendás 458 elődjeként mutatkozott be a Ferrari kínálatában, a 2004-es Párizsi Autószalonon tárták a nagyérdemű elé Frank Stephenson és a Pininfarina közös tervezőmunkájának eredményét. Egészen 2009-ig gyártották berlinetta és spider kivitelben a kétajtós sportkocsit, melyre a Ferrari 360 továbbfejlesztett változataként is lehet tekinteni, hiszen elismerten arra épült, bár 4,3 literes V8-as motorral, valamint hatfokozatú manuális, illetve Forma-1 ihletésű félautomata váltóval lehetett kapni. 

Százmilliókat követelt a Ferrari egy replika miatt 1

A Ferrari F430 paraméterek és formavilág tekintetében is teljesen más…

Az F136 kódnevű motorban 490 lóerő tombol, amit a rendszer 8500-as percenként fordulatszám mellett ad le, míg a legmagasabb, 465 Nm-es forgatónyomaték kiaknázásához 5250-es fordulaton kell pörgetni a hajtásláncot. 0-ról 100-ra 3,8 másodperc alatt gyorsult – ami több mint 1 másodperccel jobb annál, amire a 360 képes –, a végsebessége pedig 316 km/óra.

Ezzel szemben a Cougar egy kifejezetten hétköznapi, családi autó, ami kétajtós kupéként bővítette a Ford kínálatát 1998 és 2002 között. Kétféle, 2,0 literes, négyhengeres és 2,5 literes V6-os erőforrással szerelték, ám 131, valamint 170 lóerős teljesítménye messze elmarad a fentebb említett F430 490 lóerős értékétől.

Százmilliókat követelt a Ferrari egy replika miatt 2

…mégis pereltek egy arra maszkírozott, vagy inkább maszkírozni próbált Ford Cougart.

A gyengébb változat 10,3 másodperc, míg az erősebb, kézi váltóval szerelt variáns 8,6 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás tempót – automata váltóval a V6-os Cougarnak is 10,4 másodperc kell a művelethez. Ami a végsebességet illeti, a 2,0 literes motorral 209 km/óra az elérhető maximum, míg a 2,5 literes V6-os felvértezett Ford esetében 206 és 225 km/óra (szintén a kézi váltós verzióé a jobb érték).

Több mint három éven át húzódott az ügy, miközben a kereskedő védőügyvédje szerint az alperes „soha nem akarta annak látszatát kelteni, hogy Ferrarija van”, miközben a Cougar összesen 12 napig volt a birtokában. María Muiño González az El País nevű spanyol lapnak arról nyilatkozott, hogy

meglehetősen szokatlan, hogy egy szellemi tulajdonnal kapcsolatos ügy büntetőeljárássá fajuljon.

A bíróság tehát elutasította a Ferrari keresetét, bár a maranellói márkának még van lehetősége fellebbezni az ítélet ellen – írta az eset kapcsán a Carscoops.

A Ferrarik átalakítása és más autók Ferrarira formálása mindig is a Ferrari egyik érzékeny pontjának számított. Előbbi esetben az olasz gyártó gondolkodás nélkül veteti le a cégjelzéseket az autókról, ha olyan eredmény születik, ami a márka számára nem elfogadható. Mint arról egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, ennek ellenére a mai napig születnek vakmerő Ferrari-tuningok, a Liberty Walk japán tuningcég épp a januári Tokiói Autószalonon leplezte le az F40-re szabott újdonságát.