Felmentették büntetőjogi felelőssége alól azt a spanyolországi használtautó-kereskedőt, akit céges autója, egy Ford Cougar miatt perelt be a Ferrari, mivel azt úgy alakították át, hogy egy F430-ra hasonlítson. A Periodismo del Motor cikke szerint
a férfitól 2,1 millió eurós, átszámítva több mint 800 millió forintos kártérítést akart kicsikarni az olasz márka, amellett, hogy egyéves börtönbüntetésre ítéltették volna.
A spanyol bíróság végül a kereskedőnek adott igazat. A történet 2018 októberében vette kezdetét, amikor a kereskedő már átalakított formájában vásárolta meg a Fordot cége értékesítői csapata számára, így annak oldalára a vállalat logóit helyezte el. Kevesebb mint két héttel később azonban a rendőrség lefoglalta az autót, amit aztán bizonyítékként használtak fel vele szemben.
Este Ferrari en realidad es un Ford tuneado. Al enterarse, el fabricante italiano denunció al propietario, un vendedor de coches de Arteixo, Galicia
Le reclamaba más de dos millones de euros por explotar los derechos de propiedad intelectual de la marcahttps://t.co/VjKzBgo9IT pic.twitter.com/ktDyAQmKJM
— Telediarios de TVE (@telediario_tve) October 18, 2023
Több okból sem járt sikerrel a Ferrari jogi próbálkozása. Az egyik ok, hogy a beperelt kereskedő egyáltalán nem vett részt az átalakításban, eleve replikaként került hozzá az autó. Amellett, hogy az alkalmazottak használták azt, a lefoglalás idején sem voltak arra utaló jelek, hogy tervezték az eladását. Másfelől ugyan elismerték, a kérdéses Ford úgy néz ki, mint az F430-as Ferrari, szakértő bevonása nélkül is megállapítható, hogy hamisítvány.
Arról, hogy másolat, árulkodik a nem megfelelő méretű és rossz helyen elhelyezett motor, valamint a Ferrari-embléma, amin nem is olasz, hanem chilei zászló szerepel.
Ferrari F430 vs. Ford Cougar: mi micsoda?
Az F430 a legendás 458 elődjeként mutatkozott be a Ferrari kínálatában, a 2004-es Párizsi Autószalonon tárták a nagyérdemű elé Frank Stephenson és a Pininfarina közös tervezőmunkájának eredményét. Egészen 2009-ig gyártották berlinetta és spider kivitelben a kétajtós sportkocsit, melyre a Ferrari 360 továbbfejlesztett változataként is lehet tekinteni, hiszen elismerten arra épült, bár 4,3 literes V8-as motorral, valamint hatfokozatú manuális, illetve Forma-1 ihletésű félautomata váltóval lehetett kapni.
Az F136 kódnevű motorban 490 lóerő tombol, amit a rendszer 8500-as percenként fordulatszám mellett ad le, míg a legmagasabb, 465 Nm-es forgatónyomaték kiaknázásához 5250-es fordulaton kell pörgetni a hajtásláncot. 0-ról 100-ra 3,8 másodperc alatt gyorsult – ami több mint 1 másodperccel jobb annál, amire a 360 képes –, a végsebessége pedig 316 km/óra.
Ezzel szemben a Cougar egy kifejezetten hétköznapi, családi autó, ami kétajtós kupéként bővítette a Ford kínálatát 1998 és 2002 között. Kétféle, 2,0 literes, négyhengeres és 2,5 literes V6-os erőforrással szerelték, ám 131, valamint 170 lóerős teljesítménye messze elmarad a fentebb említett F430 490 lóerős értékétől.
A gyengébb változat 10,3 másodperc, míg az erősebb, kézi váltóval szerelt variáns 8,6 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás tempót – automata váltóval a V6-os Cougarnak is 10,4 másodperc kell a művelethez. Ami a végsebességet illeti, a 2,0 literes motorral 209 km/óra az elérhető maximum, míg a 2,5 literes V6-os felvértezett Ford esetében 206 és 225 km/óra (szintén a kézi váltós verzióé a jobb érték).
Több mint három éven át húzódott az ügy, miközben a kereskedő védőügyvédje szerint az alperes „soha nem akarta annak látszatát kelteni, hogy Ferrarija van”, miközben a Cougar összesen 12 napig volt a birtokában. María Muiño González az El País nevű spanyol lapnak arról nyilatkozott, hogy
meglehetősen szokatlan, hogy egy szellemi tulajdonnal kapcsolatos ügy büntetőeljárássá fajuljon.
A bíróság tehát elutasította a Ferrari keresetét, bár a maranellói márkának még van lehetősége fellebbezni az ítélet ellen – írta az eset kapcsán a Carscoops.
A Ferrarik átalakítása és más autók Ferrarira formálása mindig is a Ferrari egyik érzékeny pontjának számított. Előbbi esetben az olasz gyártó gondolkodás nélkül veteti le a cégjelzéseket az autókról, ha olyan eredmény születik, ami a márka számára nem elfogadható. Mint arról egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, ennek ellenére a mai napig születnek vakmerő Ferrari-tuningok, a Liberty Walk japán tuningcég épp a januári Tokiói Autószalonon leplezte le az F40-re szabott újdonságát.