Hiába indulhatott az élről Charles Leclerc, folyamatosan hátrafelé lépdelt a mezőnyben a Forma-1-es Amerikai Nagydíjon, miután végül egyedüliként kockáztatta meg az egykiállásos stratégiát. A monacói így csak hatodik lett Austinban, igaz, még az ezért járó nyolc pontot sem zsebelhette be, mivel Lewis Hamiltonnal együtt utólag kizárták.

Frédéric Vasseur a futam után elismerte, a Ferrari rossz taktikát választott Leclerc-nek. „Egyértelműen vegyesek az érzéseink, mert a garázs egyik oldalán Carlosszal jól teljesítettünk (…), Charles esetében azonban nyilvánvalóan nem volt jó választás, hogy csak egyszer hívtuk ki a bokszba” – ecsetelte a Motorsport.com kérdésére. „Valószínűleg az volt a baj, hogy nem volt tiszta képünk erről a verseny előtt, kicsit hezitáltunk, ahogyan ő is az első etapban, hogy nyomja-e, vagy sem. Hibáztunk.”

A francia csapatvezető hozzátette, ott követhetett el hibát a Ferrari, hogy arra számított, sokkal többen döntenek majd úgy, hogy szintén csak egyszer jönnek ki a bokszutcába. Vasseur példaként a Mercedes versenyzőit hozta fel, akiknél szintén benne volt a pakliban, főleg az elnyújtott első etappal, hogy csupán egy kerékcserét ejtenek meg.

F1: Bevallotta a Ferrari, elszúrta Leclerc versenyét 2

Leclerc az élről indulva csak hatodikként végzett Austinban, végül pedig pontot sem szerzett a kizárása miatt. (Fotó: Song Haiyuan/MB Media/Getty Images)

Szerinte ugyanakkor Leclerc életét azok is megnehezítették, akik a kétkiállásos stratégiának szavaztak bizalmat. „Ez nem pusztán a gumikban lévő tizedmásodpercek kérdése, hanem annak is, mit csinálnak a többiek. Charles helyzetét még inkább nehézzé tette, hogy mindenki más a két kiállás mellett kötelezte el magát. Ez azt jelenti, sokkal nagyobb volt a forgalom körülötte, mert nem ugyanazt csinálta, amit a többiek” – magyarázta Vasseur.

Azt is levezette a Ferrari csapatfőnöke, hogy egy-egy ebből fakadó pozíciócsere akár 2 másodperces időveszteséget is jelenthet, de 1,5 másodperccel, illetve kiállásonként négy versenyzővel kalkulálva önmagában 12 másodperces hátrány gyűlik össze a forgalom miatt. Amikor arról kérdezték Vasseur-t, hol végezhetett volna Leclerc, ha ugyanazt a taktikát követi, ami csapattársa, a negyedikként leintett, majd a harmadik helyen rangsorolt Carlos Sainz, a szakember csak annyit közölt, nem hajlandó találgatni.

A kizárás részleteiről itt nyilatkozott a Ferrari: