Közel sem úgy néz ki már a Renault Kangoo, mint amikor 1997-ben bemutatták, legfőbb erényét, a praktikusságát azóta sem veszítette el, hiszen ugyanúgy funkcionál áruszállító furgonként, mint családi kisbuszként – az előbbi kivitel már tisztán elektromos hajtással is elérhető. Arra viszont nem gondoltunk, hogy van olyan közeg, ahol abszolút favoritnak számít a típus – egészen mostanáig.
A képre kattintva galéria nyílik:
Annyira, hogy Japánban 2009 óta éves szinten tartanak összejövetelt a Kangoo-tulajdonosok, valamint a típus rajongói, hogy megosszák egymással a „dobozos” francia autó iránti lelkesedésüket, szenvedélyüket. Immár 14. alkalommal rendezték meg a Kangoo Jamboree névre hallgató eseményt, ahol mintegy kétezer Kangoo rótta le a tiszteletét, amiket a zord időjárás dacára több mint 5000 látogató csodált meg.
Az idei évre a Renault félig-meddig hivatalossá is tette az eseményt, egyúttal megragadta az alkalmat arra, hogy a helyiek számára bemutassa a Grand Kangoo-t, továbbá a Kangoo új, kifejezetten a japán piacra szánt, szürkében (Urban grey) pompázó limitált szériáját.
Az idei találkozót ráadásul élőben közvetítették a japán importőr YouTube-csatornáján:
Több mint 25 éve tartó története során 4,4 millió darabnál is többet adtak el a Renault maubeuge-i gyárában készülő Kangoo-ból, ami a világ 50 országában található meg. Harmadik generációját 2021-ben dobták piacra, amiről az eseményen Heinz-Jürgen Low, a Renault kishaszonjármű-részlegének alelnöke elmondta, bízik benne, hogy legalább annyira sikeres lesz, mint amennyire az elődjei voltak.