A személyautó-palettához igazodó, hangsúlyos új orrkialakítással újultak meg a Stellantis európai haszonjármű-portfóliói. A Citroën, a Peugeot, a Fiat és az Opel műszakilag azonos, de eltérő megjelenéssel és névvel forgalmazott furgonjai.
A dízeleket egyik palettáról sem törölték – sőt, a legnagyobb modellek családjában új, nyolcfokozatú automata váltót társítanak a két erősebb belső égésű motorhoz -, megújultak viszont az akkumulátoros elektromos hajtásláncok.
A kompakt modellek (Citroën Berlingo, Fiat Doblò, Opel Combo, Peugeot Partner) esetében a motorteljesítmény (100 kW, 136 LE) és a maximális forgatónyomaték (270 Nm) azonos, ahogy az akkumulátor is a megszokott 50 kWh-ás darab. A 280-ról 330-re emelt szabványos hatótávolság az újonnan beépített hőszivattyúnak, valamint a módosított regeneratív fékrendszernek köszönhető.
A középkategóriában (Citroën Jumpy, Peugeot Expert, Fiat Scudo, Opel Vivaro) sem cserélték le a villanymotort (100 kW / 136 LE, 260 Nm,) ami viszont a hatótávolságot illeti, akkucsomagtól függően 220 helyett 224, 330 helyett 350 kilométerrel számolhatunk. Ahogy a kisebb testvérmodelleknél, itt is három fokozatban állítható a fékenergia-visszanyerés intenzitása.
A leglátványosabb a nagy furgonok (Fiat Ducato, Opel Movano, Peugeot Boxer, Citroën Jumper) fejlődése. Itt nem csak a hatásfokot fejlesztették a mérnökök, hanem a villanymotort és az akkumulátort is lecserélték. A korábbi 79 kWh-ás akku helyébe egy 110 kWh-ás egység lép. A hatótávolság így a korábbi szerény 280-ról 420 kilométerre nőtt.
A villanymotor 90 kW helyett 200 kW-ot ad le (azaz 120-ról 270 lóerőre nőtt a csúcsteljesítmény), míg a maximális forgatónyomaték 280 helyett 400 Nm. Az aktuális terheléstől függően három fokozatban csökkenthető a maximális teljesítmény, és javítható a hatásfok: közepes állásban 160, leggyengébb státuszában 120 kW-ot tud a villanymotor.
A regeneratív fékrendszer teljesítménye négy fokozatban szabályozható. A 130 km/óra végsebességre képes e-furgonok használati értéket 150 kW-os maximális töltési teljesítmény javítja.
Akinek ennyi villamosítás nem elegendő, az a hidrogén üzemanyagcellás variánsoknak örülhet: először a közepes méretű modellek kapnak 400 kilométeres hatótávolságú FCEV hajtásláncot, majd még 2024-ben érkeznek a hidrogén üzemű nagy furgonok is, amelyeket elég lesz 500 kilométerenként tankolni.