Egy mindenre jó furgon nemcsak a felhasználónak, de a gyárnak is jó, mert egy szalagon lehet gyártani. Plusz a különféle igények lekövetése nem igényel nagy erőfeszítést. A Toyota kísérletet tett arra, hogy megalkossa azt a furgont, ami a jövőben számos felhasználói igényt ki tud elégíteni.
A Kayoibakóról a Japán Mobilitás Kiállításon rántották le a leplet. Az új koncepció – amelynek neve egyébként „Visszaváltható dobozt” (Kayoi-bako) jelent – bárhol és bármikor megélhető szabadságot képvisel a felhasználók számára. Mit takar ez pontosan? E furgon esetében a „kayoibako” szó a konfigurálható szállítókonténerekre utal, amelyekben különféle termékek, alkatrészek szállíthatók.
A 3990 mm hosszú, 1790 mm széles, 1855 mm magas furgon belső tere teljes mértékben testre szabható. Tengelyeit egészen kitolták a karosszéria két végébe, mivel 2800 mm-es tengelytávval büszkélkedhet. Nemcsak klasszikus áruszállítóként, hanem akár bemutatókocsiként is szolgálhat a polcok és szekrények felszerelésével. Akár mozgóbolt is kialakítható belőle, további ülőhelyek beépítésével pedig shuttle-buszként is használható.
Kayoi-bako dobozok története
A Kayoi-bako egy japán doboz, amelyet a Himitsu-bako vagy a japán rejtvénydobozok családjába sorolnak. A dobozokat általában különböző méretű és alakú rekeszekkel tervezik, amelyeket csak bizonyos sorrendben lehet megnyitni. A dobozokat általában faanyagból készítik, és gyakran díszítik különböző mintákkal és színekkel. A Kayoi-bako dobozokat többnyire ajándékként adják, és az emberek gyakran használják őket ékszerek, értéktárgyak vagy más apró tárgyak tárolására.
Magánhasználatra a jármű ugyancsak személyre szabható az egyéni ízlésnek és preferenciáknak megfelelően, de a különféle személyes felhasználások és életmódok kielégítése mellett a Kayoibako lehetővé teszi a kerekesszékesek számára könnyebb hozzáférést biztosító kialakításokat is. Legyen szó bármilyen felhasználási jellegről, a felhasználók 3217 mm hosszú, 1485 mm széles és 1437 mm magas belső térrel gazdálkodhatnak.
Meglepő vagy sem, de a Toyota koncepciója tisztán elektromos. A hajtásrendszerrel kapcsolatos adatokat azonban még nem tettek közzé. Bár a Toyota előzetesen csak fantáziaképeket villantott meg a modellről, a Waycar.my oldalon már megtekinthető, hogyan néz ki a valóságban a japán gyártó „svájci bicskája”.
Bár idehaza nem forgalmazzák, a jármű egyértelműen a Daihatsu Gran Max riválisának tekinthető. Nagy kérdés azonban, hogy sorozatgyártásba kerül-e. Ha igen, akkor a belső teret illetően biztosan lesz egy-két módosítás. A külső szempontjából viszont teljesen vállalhatónak tűnik, noha nem illeszkedik a Toyota haszonjárművek jelenlegi dizájnkészletébe.