Egyre többen vannak azok, akik nem az autógyártók meglévő palettájáról választanak maguknak járművet, hanem kitöltenek egy biankó csekket, és építtetnek maguknak egy teljesen egyedi autót. Persze száz éve is így volt ez, csakhogy akkor a karosszériaépítők ténylegesen csak karosszériát építettek, azaz egy látványos héjat, amit egy készen átvett alvázra rögzítettek, a modern önhordó vázszerkezetű járművek korában azonban ez nem működik: itt minden mindennel összefügg, ezért mindenbe is bele kell nyúlni, hogy kielégítsék a szeszélyeket.
Mivel van az a pénz, a gyártók kapva kapnak a lehetőségen. Ezúttal a Ferrari mutatott be egy egyetlen példányban gyártott autót, az SP-8-ast, amely a futóművét és a hajtásláncát a Ferrari F8 Spidertől örökölte, minden mást azonban újragyártottak hozzá. Miért? Mert a megrendelő, egy tajvani illető, nem tartott igényt a lenyitható keménytetőre, helyette egy mindig nyitott roadstert szeretett volna.
A mérnökök tehát visszaültek a számítógépek mellé, újratervezték az aerodinamikai jellemzőket, megoldották a szerkezeti szilárdság kérdését, és biztosították, hogy a megváltozott körülmények ellenére tökéletes zaj- és huzatkomfort uralkodjon az utastérben. Ha már hozzányúltak, vadonatúj farkialakítást is kapott az SP-8.
A bálnaszilákat idéző hűtőmaszkot alumíniumból öntötték, az egész szerkezet egyetlen idom, amelyhez 3D nyomtatóval hozták létre az öntőformát.
A megrendelő belement, hogy a fényszórót, a szélvédőt és a kipufogóvégcsöveket átvegyék az F8 Spyderről (de persze átalakítva mindet), a hátsó lámpatestek a Ferrari Roma átmaszkírozott egységei.
A keréktárcsáknál azonban nem engedett az ügyfél: vadonatúj darabokat terveztek neki, és csak neki. Nyilván készültek belőlük tartalék darabok, hogy legyen mivel pótolni, ha lepadkázza vagy versenypályán megtöri valamelyiket, de akkor is…
A padlókonzolon is találunk egyedi megoldást: a váltóvezérlő egységet a vevő kedvére tervezte át a Ferrari. Ehhez képest a színátmenetes szövettel (valamint Alcantarával) burkolt ülések és az irizáló fonalból készített padlószőnyegek már szinte hétköznapinak hatnak.
Az SP-8 osztott festést kapott, de nem akármilyet. Az orrszekció, illetve a küszöböt borító szénszálas panelek kékes árnyalatú lakkozást kaptak. A hátsó, festett felületek Argento Micalizzato színben pompáznak, míg a két szín-szigetet Blu Scuro Stellato színnel húzott, vékony vonal határolja el egymástól. Hiába keresed ezeket az árnyalatokat a Ferrari katalógusában, hiszen mindkettőt kifejezetten és kizárólag az SP-8-hoz keverték ki. Nyilván.
Ahhoz képest, hogy mennyi energia és pénz mehetett az SP-8 elkészítésébe, az ügyfél nem kapkodja el az autó átvételét: előbb megengedi, hogy az egész világ megcsodálja új kincsét. Az SP-8 ugyanis jelenleg a mugellói versenypályán, november derekától jövő márciusig pedig a maranellói Ferrari múzeumban lesz kiállítva.