Igazat adott a bíróság egy ír férfinak, akit azért pereltek be, mert elengedett kormánnyal vezetett, miközben a Tesla Autopilot-rendszerét használta. Bár ezt még a gyártó sem ajánlja, a vádlott magyarázata meggyőzte a bírót – számolt be az esetről a Carscoops.
Noel Bourke-ot azután állították meg a rendőrök 2021 márciusában az autópályán, miután észrevették, egyik keze sincs a kormányon. Azzal védekezett a sofőr, hogy Autopilot-módban használta a Tesláját, az egyenruhásokat azonban nem nyugtatta meg a magyarázata. Álláspontjuk szerint ugyanis „aggasztó volt, hogy a férfi nem tudja irányítani az autóját kanyarodás közben”.
Bár veszélyes vezetésre hivatkozva citálták a bíróság elé a sofőrt, indoklásukban azt is megjegyezték, hogy „az, ha a kezét a kormánykeréken tartja, stabilitást biztosít az autónak és a járművezető testének is”. Az Irish Times beszámolója szerint Bourke-nek a bíróságon részletekbe menően kellett ecsetelnie a Tesla vezetéssegítő rendszerének működését, kitérve arra is, hogy szükség esetén bármikor át tudja venni az irányítást.
Ugyanakkor a rendőrök sem találták feltétlenül veszélyesnek, ahogy Bourke „vezette” a Tesláját, ezzel együtt viszont attól tartottak, hogy ezzel bajt okoz majd az utakon.
A bíró mindezek ellenére az alperes érvelését fogadta el: noha szóvá tette, hogy „az az optimális, ha mindkét keze a kormányon van”, meglátása szerint Bourke igazat mondott, és annak is hitelt adott, hogy a férfi valóban figyelte az Autopilot-rendszert. A hatóságok keresetét emellett a gyér forgalomra, továbbá arra hivatkozva dobták vissza, hogy nem veszélyeztetett közvetlenül másokat.
Más kérdés, hogy megannyi vitás incidens után már a Tesla is hangsúlyozza, hogy az Autopilot – annak ellenére, hogy a neve mást sugall – nem teljesen autonóm. Lehetővé teszi ugyan, hogy egy adott sávon belül az autó automatikusan kormányozzon, gyorsítson és fékezzen, felügyeletet igényel a használata. Ez utóbbi miatt a járművezetőknek „mindig a kormányon kell tartaniuk a kezüket”, miközben folyamatosan figyelik az útviszonyok mellett a forgalmat és más tényezőket is.