Az első fecske Európában, amelyben megjelent a kicsi, benzines turbómotor a Smart Fortwo első generációja volt. 1998-ban 0,6 literes háromhengeres motorral szerelték, de az utóbbi 10-15 évben egyre több márka váltotta le öblös szívómotorját kisebb hengerűrtartalmú, nem ritkán kisebb hengerszámú turbómotorra.
Gyakori féleleme a használtautó-vásárlóknak, hogy ezek kis turbómotorok túl vannak hajtva, mert eddig 1,6-os-1,8-as motorok voltak 100-140 lóerősek, itt viszont az 1-1,4 liter közöttiek. Pedáns tulajokkal ez alaptalannak bizonyul, de az egyértelmű, hogy a gazda nemtörődömségét egy szívó benzines motor sokkal tovább tolerálja. Aki kis túlzással csak tankolni hajlandó, maradjon a nem direktbefecskendezéses szívó benzinesnél.
De hallgassuk meg, mit mond erre Értékbecslő-sorozatunk oszlopos tagja, Varga Tibor: