A Pikes Peak a világ legismertebb hegyi versenye, ahol autósok és motoros rendszeresen harcolnak az idővel, hogy a lehető leggyorsabban érjenek fel a csúcsra. A BMW a 101. Pikes Peak-i versenyre azzal a céllal érkezett néhány hónapja, hogy új pályacsúcsot állítsanak fel, méghozzá a valaha volt legerősebb utcai BMW-vel, az XM Label Reddel. Sajnos máshogy alakultak a dolgok…

Matt Mullins nem tudta elvinni a célig a 748 lóerős BMW-t, az egyik enyhébb kanyarkombinációban a tapadás megszűnt, az autó pedig lesodródott az aszfaltról. Mindez nem lett volna vészes, ha az út szélét nem tűzdelik fák, amelyekből egyet telibe is kapott a giga SUV. Az esetről csak most hozta nyilvánosságra a videót a bajor gyártó. A pilóta karcolások nélkül megúszta.

18:40-től érdemes figyelni:

a videó a hirdetés után indul

A felfutóhoz egy átalakított XM-et használtak, amelynek az utasterét lecsupaszították, bukókeretet kapott és Pirelli sportgumikkal szerelték fel.

A BMW XM Label Red V8-as benzinmotorjának teljesítménye 430 kW/585 lóerő, a forgatónyomaték maximuma 750 Nm, ami 1800 és 5400/perc között áll rendelkezésre. Az égéstermékek két fokozatmentesen szabályozható hangolószelep jóvoltából egyedi hangzás kíséretében távoznak a külvilágba, a kétszer kettes osztású kipufogórendszer végcsöveit egymás fölé rendezték el.

Az alapmodellt már mi is teszteltük:

A hajtáslánc másik eleme a nyolcfokozatú sebességváltóba integrált villanymotor, 145 kW (197 LE) csúcsteljesítménnyel és 280 Nm maximális névleges forgatónyomatékkal. Az utóbbit egy előáttétel segítségével 450 Nm-re tornázza fel a hajtáslánc.

A rendszerteljesítmény így 550 kW/748 lóerő, ami 70 kW-tal (95 lóerővel) magasabb, mint az XM alapmodellé; míg a kombinált forgatónyomatéki csúcs a korábbi 800-ról kerek 1000 Nm-re emelkedett.

Az első Pikes Peak-i kísérlet ugyan nem sikerült a BMW-nek, de nem adták fel, átépítettek egy másik autót és azzal is nekifutottak. A videó hamarosan érkező második részéből nyilván ki fog derülni, hogy sikerrel jártak-e.