Az utóbbi években a Forma-1-ben elharapózott a „tötymörgés”, azaz amikor az időmérőn a versenyzők a részben a gumik és a fékek előkészítése, a hibrid rendszer töltése, de elsősorban a megfelelő, elégséges tiszta utat biztosító pályapozíció kedvéért méltatlanul lassan körözgetnek, miközben mások gyors körüket futnák.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) erre válaszul nemrégiben már kötelező köridőt vezetett be, amelynél lassabban nem lehet a pályán autózni a kvalifikáción, de az F1-esek is azonnal „feltalálták” magukat: a bokszutca végén, kihajtás előtt várták meg, hogy tiszta legyen előttük a pálya.
A múlt hétvégi Mexikóvárosi Nagydíjon több otromba példáját is láttuk ennek, a Red Bull-os Max Verstappen, a mercedeses George Russell, valamint az Aston Martin-os Fernando Alonso is a többieket feltartva „parkolt le” a bokszutca kijáratánál a valódi elindulás előtt.
Az említett pilótákat vizsgálat alá is vonták, és bár büntetést végül nem kaptak, az FIA már a mostani hétvégére az F1 állandó versenyigazgatója, Niels Wittich új direktívában tiltotta be a hasonló várakozást, feltartást.
„A Forma-1-es Sportszabályzat 33.4-es pontja alapján a versenyzők nem haladhatnak indokolatlanul lassan, és ebbe beletartozik a bokszutca gyors sávjában való leállás is. Az időmérőn és a sprint időmérőjén a pilóták a bokszutca-kijárati lámpák és a 2-es számú safety car-vonal között [továbbra is] kiépíthetnek hézagot, de aki ilyesmire készül, annak a lehető leginkább balra kell húzódnia, hogy a többi versenyző jobbról elmehessen mellette a bokszkijáratnál” – állt a Sao Pauló-i Nagydíjra kiadott versenyigazgatói dokumentumban.