Nem véletlen, hogy a harmadik világban, Afrika útjain 25-30 éves Mercedeseket látunk lógó belű roncsként szaladgálni. Ezeket a típusokat alacsony technikai színvonalon, kevés szerszámmal, otthoni tákolt megoldásokkal is életben lehet tartani. A modern típusok már nem fognak sokadik életet élni a világ más tájain, hanem lehalt elektronikával, használhatatlan téglaként kerülnek a roncstelepekre.
Más volt még a helyzet a Mercedes egyik legendás típusával, a W124-essel, amelyet 1984 és 1995 között gyártottak (1993-tól az E-osztályként), és amely dízelmotorjai legendásan tartósak. Lehet, hogy az extrák fele már rég nem működik, de a motor az indul, és ketyeg bele a végtelenbe. A videón látható 200D változat is több évet töltött a szabadban. Ezt megelőzően 287 800 kilométert tett meg, de tulajdonosa már nem nyúzta tovább, és sorsára hagyta.
Az autó szó szerint a vidék része lett, nyolc évig állt a szabadban. Állapota láttán egy laikus nem sok esélyt adna az első indításra, de az öreg Mercedes meglepően kevés beavatkozással kelt életre. A motorháztető alól hiányzott az akkumulátor, és néhány vezeték nem volt csatlakoztatva, a blokkból viszont nem hiányzott az olaj, és a légszűrő meglepően tiszta volt. Tehát csak üzemanyagot és hűtőfolyadékot kellett tölteni, valamint egy új akkumulátort beszerelni, de ezzel vége is volt a beavatkozásoknak. Többre nem volt szükség ahhoz, hogy beinduljon, a Mercedes W124 saját lábán hagyta el a sírhelyét.