A Stellantis csoport vadonatúj STLA Frame villamosított, alvázas architektúrájára épül a RAM 1500 Ramcharger, a cégcsoport vadonatúj elektromos pick-upja. Ez az STLA Frame alváza, nagy szakítószilárdságú acélidomokból épül fel, a bölcső középen szélesebb, hogy helyet hagyjon az akkunak.
Az elöl 250, hátul 238 kW (340, illetve 324 LE) teljesítményű villanymotorpár is komoly képességeket ígér, ugyanakkor a jelentős erő, az 1,17 tonna hasznos terhelhetőség, az akár 6,2 tonnás vontatási képesség és a 4,4 másodperces 0-96 km/óra gyorsulás mellett a 92 kWh kapacitású akkumulátor meglehetősen szerénynek hangzik.
Miközben a konkurencia hatalmas akkumulátorokkal oldja meg ezt a problémát, a Stellantis inkább a fedélzeti áramfejlesztő irányába mozdult el: egy 130 kW (177 LE) teljesítményű, 3.6 V6-os benzinmotor szolgálja ki a teljes elektromos architektúra energiaigényét.
Így már 1110 kilométer körüli hatótávolsággal számolhatunk – a gyár nem közölte a generátor üzemmódban működő (a kerekeket közvetlenül soha nem hajtó) nagy benzinmotor üzemanyag-fogyasztását, de az vélhetően kedvezőbb, mint ha csak a V6-os mozgatná a nagy vasat.
A villanymotor energiafelhasználása, azaz a tisztán elektromos hatótávolság sajnos nem derül ki a sajtóanyagból – annyit azért nagy magabiztossággal feltételezhetünk, hogy legalább 300 kilométert elgurul tisztán árammal a Ramcharger.
A járművet teljes körű V2X fukcióval is felszerelték, azaz tölthetünk róla másik villanyautót, működtethetünk róla háztartási gépeket (a maximális kimenő teljesítmény 7,2 kW), vagy visszatáplálhatunk a hálózatba. A motoros mozgatású hátfallal szerelt platón háztartási elektromos csatlakozót alakítottak ki.
A takarékosságot szolgálja, hogy az első tengely csak szükség esetén kap hajtást. Egészen más célokat szolgál az opcióként megrendelhető, elektronikusan zárható hátsó differenciálmű.
Az akkumulátor egyenáramról akár 145 kW-tal tölthető, ilyenkor 10 perc alatt 80 kilométerre elegendő energiát tud felvenni. A töltési folyamat 80 és 100 százalékos töltöttség között szabályozható – előbbi az akku hosszú élettartamát, utóbbi a megnövelt hatótávolságot szolgálja.
A Ramcharge öt magasságban állítható, aktív légrugózást és több lengőkaros hátsó felfüggesztést kapott. A nagyfeszültségű elektromos hálózatnak is köszönhetően fejlett vezetőtámogató és félautonóm rendszerek dolgoznak a fedélzeten, az elektromos RAM 1500 például automatikusan lassít a kanyarok előtt, majd visszagyorsít a beállított menetsebességre.
A töltőnyílást a vezető oldalán, az első kerékdobon helyezték el, töltés közben lüktetve világít az orron a RAM-embléma. Az elektromos hajtáslánc azonosításában az egyedi hátsó lámpatest is segít.
A fülkében 14,5 colos érintőképernyő, 12,3 colos digitális műszeregység, 10 colos, színes head-up display és digitális visszapillantó tükör segíti a vezető dolgát; az utas előtt egy külön 10,25 colos képernyő található. Ezen megjeleníthetők a navigációs és járműadatok, a multimédiás információk, vagy a külső kamerák képe.
A váltó irányváltó kapcsolói mellett töltésmegtartó, illetve tisztán elektromos üzemmódot forszírozó gombokat is találunk, valamint több fokozatban állítható a regeneratív fékrendszer, amely legmagasabb fokozatában akár a fékpedál érintése nélkül képes megállítani az autót. Külön nyomó/érintő gombsor rendelhető az elektromos tartozékok működtetésére, illetve tekerőgombbal szabályozható az utánfutó-vezérlő rendszer.
Öt üzemmód áll rendelkezésre, az automatikus mellett sport, vontatás, hó és terep fokozatok választhatók. Ezek a hajtásláncot, a gázreakciót, a regeneratív fékhatást, a felfüggesztést és a kormányművet egyaránt befolyásolják.
A kényelmi fronton 24 irányban motorosan állítható masszázsfotelek, dupla indukciós telefontöltő rendszer, valamint 1228 wattos, 23 hangszórós Klipsch audiorendszer szolgálja ki az igényes felhasználót. Az autó a távolból okostelefonról vezérelhető, illetve diagnosztizálható, valamint telefonnal indítható is.