Általában egy lapon említik az Alfa Romeót a sportossággal és az eleganciával, éppen ezért hatalmas kultusz veszi körül a márkát a rajongói részéről. Márpedig létezik olyan Alfa Romeo a világon – még ha csak egy is –, ami nem feltétlenül illeszkedik abba a képbe, ami a milánói manufaktúráról kialakult az 1910-es alapítása óta.

A Castagna Vittoria esetében azonban hozzátartozik az igazsághoz, hogy nem is az Alfa Romeo, hanem a Carozzeria Castagna karosszériagyártó vállalat álmodta meg. 1995-ben rukkoltak elő a nem éppen szokványos prototípussal, bár könnyen megeshet, hogy sokak – főként a rajongók és gyűjtők – szemében pont ez az egyediség teszi vonzóvá. A modell Gioacchimo Acampora olasz autótervező nevéhez köthető: az Alfa Romeo 75 alapjaira építve akart valami teljesen újat alkotni, amivel visszahozhatja a köztudatba a korábban 1849-től 1954-ig működő vállalatot.

A képre kattintva galéria nyílik:

Azt hiszed, nincs ronda Alfa Romeo? Ehhez mit szólsz? 1

Ha kívülről szemléljük a Castagna Vittoriát, nehéz ezt elhinni, hiszen a teljesen újratervezett, kézzel kalapált alumíniumból készült karosszériája nem hasonlít az ihletként szolgáló típusra. Kezdve ott, hogy a végeredmény szedán helyett inkább sportkupéra hajaz – ezért közelebb áll a Zagato-féle Alfa Romeo SZ-hez –, ezt igazolja vissza a megnyújtott orr, a rövidebbnek tűnő tengelytáv, a kétajtós kialakítás, valamint a tetővonal.

Dühös „arcvonásaiból” az Opel Calibráéhoz hasonlító fényszórók mellett az ikonikus scudetto hűtőrács sajátos újraértelmezése, a lökhárítón található beömlőnyílások, valamint a masszív splitter is kiveszi a részét – ez utóbbi olyan, mintha a Tonale ihlette volna, pedig az olaszok mintegy 27 évvel később, 2022-ben dobták piacra az SUV-jukat. Ezeken kívül egy kicsit a szintén későbbi, 2007 és 2010 között gyártott 8C Competizione vonalai köszönnek vissza a prototípusban.

Azt hiszed, nincs ronda Alfa Romeo? Ehhez mit szólsz? 21

Fotó: Car & Classic

Azt hiszed, nincs ronda Alfa Romeo? Ehhez mit szólsz? 22

Fotó: Car & Classic

Az újféle felfüggesztésrendszerrel is felvértezett Castagna Vittoria fehér külsőjéhez sötétzöld belső párosul, legalábbis ami a két bőrülést illeti. Az utastérben hasonló színben Alcantara borítással is lehet találkozni, míg a műszerfalat és a sebességváltó környékét faberakással dobták fel. Állapotán meg sem látszanak az évtizedek: kopásnak elényésző mértékben van nyoma.

Motorházteteje alatt a 3,0 literes, V6-os Busso-motor tuningolt változata található, melynek 255 lóerős teljesítménye egy ötfokozatú, manuális váltón keresztül jut el a hátsó tengelyre. Feltételezhető, hogy eddigi közel 30 évének jelentős részét egy raktárban töltötte, mivel az óra tanúsága szerint ez idő alatt mindössze 2500 kilométert tettek meg vele.

Mit gondolsz az Alfa Romeo Castagna Vittoriáról?
Határozottan tetszik!
24% (500)
Nincs bajom vele, de nem is a kedvencem.
28% (604)
Ez bűnronda...
48% (1024)

Az egyedülálló Alfa Romeo értékét 125-135 ezer fontra, átszámítva körülbelül 54-58 millió forintra becsülik. Hogy ennyit valóban megadnak-e érte, a Car & Classic november 15-e és 22-e között zajló aukcióján kiderül – mindenesetre aki személyesen szeretné szemügyre venni a leírás szerint „kiváló műszaki állapotnak” örvendő, mégis szokatlan sportautót, 17-től 19-ig a Milano Autoclassicán megteheti.