A városban a szmog miatt be kellett zárni az iskolákat, ezért a szokásosnál hamarabb rendelték el a téli szünetet, leálltak az építkezések, és a járművek közlekedésének korlátozását is tervbe vették.
Az újdelhi környezetvédelmi miniszter, Gopal Rai közlése szerint a jogi jóváhagyás és az időjárás függvényében a hatóságok november 20. körül próbálnak meg esőt előidézni. A tél közeledtével minden évben romlik a levegő minősége, mivel a hideg levegő csapdába ejti főleg a járművek működéséből, az ipari tevékenységből, építkezésekből származó szennyező részecskéket.
A szakértők javaslatát az eső előidézéséről pénteken nyújtják be a felsőbb bíróságra – mondta Rai, hozzáfűzve, hogy ha mindenki rábólint, legalább az első próbálkozásra sor kerülhet.
Itthon mikor van szmogriadó?
A szmogriadó tájékoztatási fokozatát akkor rendeli el a főpolgármester, ha a fővárosban három mérőállomáson egy időben mért légszennyezőanyag-koncentráció meghaladja a tájékoztatási küszöbértéket, azaz a 75 µg/m3-t. Ilyenkor arra kérik a lakosokat, hogy aki csak teheti, ne használja gépjárművét, ahelyett inkább a közösségi közlekedést vegye igénybe. Ezen kívül lehetőség szerint mellőzzék az autósok a járművek indokolatlan, álló helyzetben történő alapjárati üzemeltetését. Amennyiben tehetik, mérsékeljék a szilárd- és olajtüzelésű berendezések használatát. Ha egy háztartásban létezik földgáztüzelési mód, akkor a szilárd tüzelésű kandallók, cserépkályhák helyett azt üzemeljék be. A szolgáltató, illetve termelő tevékenységet ellátó létesítmények üzemeltetői azzal járulhatnak hozzá a légszennyezettség csökkenéséhez, hogy visszafogják kibocsátásukat.
A budapestiek egészségvédelme érdekében az Euro 3-as benzines és a hibrid-dízel vegyesüzemű gépjárművek nem közlekedhetnek riasztási fokozatú szmogriadó idején.
Kínában, Indonéziában és Malajziában korábban már sikerült esőt fakasztani. A delhi környezetvédelmi hivatal közlése szerint ezüstjodiddal szórnák meg a felhőket, hogy a pára kicsapódva esőként hulljon le.
Szerdán Újdelhi levegőminőségi indexe már 320 fölött is járt, ami a svájci IQAir besorolása szerint „veszélyesnek” minősül. Később az index értéke 294-re csökkent.