Az Európai Parlament (EP) plenáris ülése csütörtökön 329 igen szavazattal, 230 nemmel és 41 tartózkodással elfogadta az Euro 7 felülvizsgálatáról szóló tárgyalási álláspontját.
Az új Euro 7-es rendelettervezet korszerűsíti a kipufogógáz-kibocsátás jelenlegi határértékeit, és új intézkedéseket vezet be a gumiabroncsok és a fékek részecskekibocsátásának csökkentése, valamint az akkumulátorok élettartamának növelése érdekében.
A képviselők egyetértenek az Európai Bizottság által a személygépkocsik károsanyag-kibocsátására javasolt szintekkel, ahogy abban is, hogy a könnyű haszongépjárművek esetében a kibocsátásokat további három kategóriára bontsák a súlyuk alapján. Ugyanakkor szigorúbb határértékeket javasolnak a buszok és a nehézgépjárművek laboratóriumi és valós vezetési körülmények között mért kipufogógáz-kibocsátására.
Szeretné azt is elérni a parlament, hogy az EU fékrészecske-kibocsátásra és a gumiabroncsok kopási arányára vonatkozó számítási módszereket és határértékeket összehangolja az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága által jelenleg kidolgozott nemzetközi szabványokkal.
Az EP nemsokára megkezdi a tárgyalásokat az uniós kormányokkal a jogszabály végleges tartalmáról. A személygépkocsik esetében az Euro 7-es rendeletet csak 2030-tól fogják alkalmazni, addig az Euro 6-os normák maradnak érvényben.