BMW Personal Pilot L3 néven rendelhető az az önvezető funkció, amely autópályán, legfeljebb 60 km/óra sebességig – azaz kizárólag a csúcsforgalomban araszolva – minden feladatot átvállal a BMW 7 pilótájától.
A rendszer nem csak elengedett kézzel, figyelmünket más irányba fordítva használható, azaz a pilóta akár könyvet is olvashat, vagy filmet nézhet a központi képernyőn – értelemszerűen ebben az esetben nem tilt le a kijelző, ha menet közben használjuk. Ez fontos különbség a BMW 5-ben elérhető, 2. szintű önvezető rendszerhez viszonyítva, hiszen ott a vezetőnek, bár a kormányt elengedheti, ugyanúgy kell figyelnie, mintha ő vezetne, ő hozza a döntéseket, és az övé a felelősség.
A BMW új, 3. szintű robotpilótája figyelmeztet, ha hamarosan vissza kell adnia a kezünkbe az irányítást – ha ezt nem tesszük meg, az autó szép finoman leállítja magát. Szintén megáll, ha akadályt észlel, amint az fenti nagy képünkön, illetve ezen a videón is látható. Kritikus helyzetben a kormány karimáján, illetve a műszerfal alján végigfutó LED-sáv figyelmezteti a vezetőt.
Műszakilag a rendszer nagy felbontású térképet és különösen érzékeny GPS-vevőt alkalmaz, amelyeket körkörös szenzorok (radarok, kamerák, ultrahangos érzékelők és egy 3D lidar lézeres szenzor) egészítenek ki, így nemcsak a helyzetét, hanem a környezetét is érzékeli. Az érzékelők sokaságának köszönhetően a rendszer sötétben is használható. A térképeket rendszeresen frissíti a vezérlés, az autó 5G mobil adatkapcsolatot tart fenn a BMW-felhővel.
A 3. szintű autonóm funkció idén decembertől rendelhető a német piacon, bruttó 6000 eurós, azaz 2,3 millió forint körüli áron. A robotautók első példányai jövő márciusban érkeznek meg a vevőkhöz.
Érdekesség, hogy a funkció pont az elektromos hajtású 7-esekhez, azaz az i7 eDrive50 és i7 M70 xDrive típusokhoz nem társítható.