Miután csúcsforgalom idején nem a megfelelő oldalon haladt a brit M6-os autópályán, és a megkülönböztető jelzés ellenére megállni sem volt hajlandó, a rendőrök – többek között több civil járművet bevetve – azt körülvéve egy fekete BMW kabriónak ütköztek.

A sofőrt mindemellett azzal gyanúsítják, hogy hamis rendszámmal, veszélyesen és ittasan közlekedett, továbbá kétrendbeli kábítószer hatása alatti vezetést állapítottak meg az esetében. Úgy tudni, három-négy rendőr rángatta ki az autóból a 34 éves manchesteri férfit, aki jelenleg előzetes letartóztatásban van.

@chris_thefella M6 police stop! #police #policechase #policeofficer #policeinterceptors #bmw #policeforce #tpac #fyp #fyp #policecrash #carcrash #ftp #ukpolicechase #ukpolice ♬ original sound - Chris the fella

A rendőri üldözésről egy civil autós készített felvételt, aki a Daily Mailnek azt nyilatkozta, „láttam már ilyet a tévében, de soha nem gondolnád, hogy egyszer veled is megtörténhet”.

Hasonló, de ennél egy fokkal kevésbé drasztikus módszereket rendszeresen alkalmaznak az Egyesült Államokban. A tengerentúlon ez az úgynevezett PIT-manőver, ami – mint azt egy korábbi cikkünkben kifejtettük – egy bevett üldözési beavatkozási technika, ami az elöl haladó hátulról, illetve oldalról történő keresztbe fordításával jár.

Mint az a fenti felvétel elején is látható, a rendőr sokkal inkább a szolgálati autóját kockáztatja, mintsem az üldözöttét. Azt ugyanis oldalról találja el, ahol kevesebb, a mozgást befolyásoló elem található, ellenben a rendőrautó orrában a motor mellett a hűtőrendszer alapvető részei, valamint számos szenzor is sérülhet, vagyis sokkal inkább fennáll a járásképtelenné válás veszélye.

Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy a külföldi hatóságok eltérő szempontok mentén látják el feladataikat, így sokszor nem számít, ha az akció eredményességének érdekében megsérül egy-két rendőrautó. Régebben a magyar rendőrség állományában is volt erre alkalmas technika, az E36-os „büntetőautóval” azonban már régóta nem lehet találkozni az utakon.