A Crossover és a Sport modellek után itt a Toyota Crown Sedan, avagy csak simán Crown, hiszen tizenöt generáción át a szedán volt az egyetlen karosszériaforma, amely mellett végig kitartott a Toyota.

Fura, de ez ma a legizgalmasabb Toyota 1

Ehhez képest persze az új Crown már nem lépcsős hátú, viszont csomagtartója ugyanúgy elkülönül az utastértől, mint a Crown Crossoveré.  Könnyű felismerni vonalaiban a Toyota Mirait, és valóban, ugyanarra a GA-L padlólemezre épülnek, sőt, a Mirai hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánca módosítások nélkül került át a Crownba.

Fura, de ez ma a legizgalmasabb Toyota 107

Az újonc azonban hosszabb, magasabb és szélesebb, nyomtávja és tengelytávjai is nagyobbak, továbbá valamivel nehezebb is, ami ezek után nem is meglepő.

A lamellás hűtőmaszk egészen addig exkluzívnak és erőteljesnek hat, amíg fel nem ismerjük benne a Citroën hasonló megoldását – ha jönne Európába a Crown Sedan, érdemes volna talán egy másik rácsot szerelni rá. De hát nem jön, legalábbis a Toyota eddig nem említette, hogy ilyen tervei volnának.

Fura, de ez ma a legizgalmasabb Toyota 108

 

Az utastérben sokkal elegánsabb, gazdagabb a berendezés a Mirai szerelvényeinél. Belül kétféle színvilág, kívül hat különböző karosszériaszín, valamint kétféle (krómozott vagy fekete) díszítőelemek kérhetők.  A Crown sofőrös autónak készült, ezért állítható dőlésszögű hátsó ülések, adaptív felfüggesztés, továbbá rendelhető párnák és egyéb komfort-tartozékok is elérhetők hozzá.

Fura, de ez ma a legizgalmasabb Toyota 109

Klasszikustól nem szégyen átemelni

A Crown Sedan hidrogénes hajtáslánca minden részletében megegyezik a Toyota Mirai azonos komponensével: a 330 cellából álló FCB130 tüzelőanyagcella 128 kW maximális teljesítményre képes, a működéséhez szükséges hidrogént három darab, összesen 141 literes kapacitású, nagy nyomású tartályban tárolja.

A 3KM típusú egyenáramú szinkron villanymotor legnagyobb teljesítménye 134 kW (182 LE) 6940/perc fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 300 Nm, amely 0-3267/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. A rendszernek része még a 84 cellából álló lítium-ion akkumulátor. A hatótávolság a japán norma szerint 820 kilométer. A tüzelőanyagcellás rendszer nagyteljesítményű generátorként is használható: a Japánban forgalmazott akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid modellekhez hasonlóan a Crown Sedanról is üzemeltethető akár egy egész háztartás.

Fura, de ez ma a legizgalmasabb Toyota 111

Ha valaki az előremutató hajtáslánc-technológia demonstrálásánál többre értékeli a problémamentes használhatóságot (egész Japánban 163 nyilvános H2-töltő állomás található, ami Európához képest fantasztikus, de a mindennapi felhasználáshoz azért még mindig kevés), full hibrid hajtáslánccal is megrendelheti a Crown Sedant.

Fura, de ez ma a legizgalmasabb Toyota 112

Ez is egy vadonatúj konfiguráció egyébként: a jól ismert 2,5 literes, 185 lóerős benzinmotorhoz a Lexus LS500h multi stage hybrid rendszerének kisebb benzinmotorra adaptált változatát társítják. Ez egy lépcsőzetes váltásokat szimuláló erőáttétel, így az autó úgy vezethető, mintha sokfokozatú automata váltó dolgozna benne.

Fura, de ez ma a legizgalmasabb Toyota 113