A napokban jött szembe egy videó, amin egy rendezett, modern, méregdrága villanyautókkal teli töltőpont látható, valahol Ázsiában. Ezen jól érthető konfliktus alakul ki két férfi között, a töltőkábelt rángatják, valószínűleg a villanyautó-töltés miatt alakult ki a konfliktus, a részletek nem ismertek, de a düh, a feszültség jól látható:
Azt hihetnénk elsőre, hogy megrendezett a jelenet, de a témában elmélyülve látszik, hogy ez nem egyedi jelenség. Világszerte tapasztalható, hogy az elektromos autók eladási számai már öles léptekkel leelőzték a kiszolgálóinfrastruktúra fejlődését. Vagyis autó sok van, töltőpont pedig kevés, és a különféle rendszerek működése, elérhetősége, sebessége is ingadozó. Ezek a tényezők alapvetően növelik a frusztrációt, főleg ha a villanyautó tulajdonosa csak köztéri töltőpontokon tud tölteni.
Kaliforniában a sorban állás nem ritka jelenség, ez egy tíznapos videó, és most még messze az év végi ünnepi őrület, amikor mindenki útra kel:
Nagy-Britanniában már nevet is kapott a jelenség: Charge Rage, ami a Road Rage egyfajta következő verziója. A számok jól mutatják a szigetországi helyzetet, 2023-ban több mint 850 000 villanyautó volt már az országban, 530 000 konnektoros hibrid mellett. Ezek az autók 48 450 töltőponton osztoznak, amelyek 30 000 helyszínen vannak elszórva az országban. Így főleg frekventált időszakokban, ünnepek körül, amikor sokan indulnak hosszú útra, a sorban állás gyakori jelenség.
Sok a villanyautó, kevés a töltő és a türelem
Az egyik helyi, töltőpontokat üzemeltető cégnek (Moto) biztonsági személyzetet kellett fogadnia, akik a helyszínen ügyelnek arra, hogy az autósok betartsák a sorban állás szabályait, és ne essenek egymásnak.
A Moto vezérigazgatója, Ken McMeikan elmondta, hogy munkatársai „nagyon dühös és stresszes” járművezetőkkel találkoznak.
A The Sunday Telegraphnak elmondta: „Az embereknek elvileg hatótávpara, hosszú sorban állás és közrendzavarás nélkül kellene közlekedniük az elektromos autóikkal, de a szezonális csúcsidőszakban sajnos ezek előfordulnak.”
A töltőpontok hiánya mellett az autósok viselkedése is sokat nyom a latba, vannak, akik a lelassuló töltés ellenére kivárják a teljes, százszázalékos töltöttséget, így órákig foglalják a töltőkábelt, holott a gyorsabb szakaszt kihasználva 80 százalékos töltöttség mellett már indulhattak volna tovább.
Egy brit nagymama a közösségi médiát használta, hogy megdorgáljon egy elektromosjármű-tulajdonost, aki a „töltőponti balhék” legújabb eseteként több mint 17 órán át hagyta autóját a két helyi töltőpont egyikén.
Elaine, akinek öt gyermeke és tíz unokája van, megosztott egy fényképet egy töltőpontról, amelynek elektromos képernyőjén látható, hogy az autó 17 órán és 36 percen át volt bedugva.