Ez az autó bizonyítja, hogy az Egyesült Államok valahol tényleg az álmok és a lehetőségek hazája. Mert máshol nem áll össze egy milliomos műsorvezető a helyi egyik legnagyobb autógyártóval, hogy csináljanak valami teljesen eszement gépet, ami egy gyerekkori álom és a sci-fi-akciófilmekben látható konstrukciók ötvözete.
Az EcoJet pontosan ez: egy amerikai gyártású koncepcióautó, amelyet a General Motors, a Honeywell és a BASF támogatásával épített meg Jay Leno stábja, a Big Dog Crew. Leno elsősorban a formaterv megalkotásában vett részt, hozzájárulva az autó egyedi megjelenéséhez.
Az autó formája a Cadillac márka jellegzetes vonásait ötvözi a Cien továbbfejlesztett formájával, melybe egy Le Mans-i versenyautó stílusjegyei is beleszövődtek. Az EcoJet sportos megjelenésű autó, mely 4,7 méter hosszú, több mint két méter széles és mindössze 1,2 méter magas, vagyis inkább lapos.
Technikai szempontból az EcoJet legérdekesebb része a hajtáslánc. Az autó nem egy hagyományos belső égésű motort használ, hanem egy gázturbinát, amit eredetileg helikopterekhez fejlesztettek ki. Pontos típusa: Honeywell LT101, ami normál működés közben 500 Celsius-fokos kipufogógázt ereget a szabadba.
Enyhén fogalmazva ez a választás egyedi megközelítést jelent a hagyományos autógyártásban. Ráadásul az EcoJet üzemanyaga sem a szokásos, hiszen biodízelt használ, ami környezetbarát alternatívát jelentett a normál üzemanyagokhoz képest.
Az egyedi karosszéria karbonszálas műanyagból készült, a hajtóművet egy Corvette Z06 padlólemezre építették rá, ami 650 lóerőt és 540 Nm nyomatékot képes a kerekek felé küldeni. Lenyűgöző elképzelés, ami ugyan megvalósult, de a vele megtett pár kilométer jól mutatja, miért tesztelnek évekig egy-egy ilyen nagy teljesítményű típust.
Már a beltér minőségén is látszik, hogy itt nem egy szigorú minőség-ellenőrzésen átesett gyári termékről van szó. Elnagyolt, kézzel készített részletei nem a mindennapos használatra születtek.
Egy 2016-os esetben pedig az alapkonstrukció hibája is előjött, méghozzá egy forgatás során. Jay Leno éppen egyik barátjának, Neil deGrasse Tyson asztrofizikusnak mutatta meg, mire képes az EcoJet, amikor 200 km/óránál egyszerűen kirobbant a vezetőoldali ablak a helyéről.
Ebben a pillanatban azért erőltetett lett a két utas mosolya, mert ki tudja, melyik alkatrész volt hasonló formában. Végül Jay Leno a rá jellemző módon inkább tovább nyomta a gázt, és egészen 265 km/óráig gyorsított a prototípussal.