Amikor a Ford 2018-ban bemutatta a távolsági áruszállításra fejlesztett nyerges vontatóját, akkor joggal lehetett arra számítani, hogy idővel a márka többi modellje is leköveti az új designt. Ám a nappali fülkés változatok változatlan megjelenéssel készültek egészen mostanáig. Az új F-Line lényegében az első kísérlet arra a Ford Trucks részéről, hogy egységes megjelenést vezessen be a közép- és nehézkategóriás teherautóinál. Mindez nemcsak a külső, hanem a belső megjelenés terén is visszaköszön.
A vadonatúj modellcsaládot a törökországi Antalyában leplezték le. Az újdonságok alapvetően három fő területet fednek le, hiszen van közöttük közúti áruszállításra szánt nyerges vontató, merev alvázas, felépítményezhető teherautó, valamint építőipari felhasználásra tervezett modellváltozat. Az amerikai–török tulajdonban lévő cég nem titkolja: a legújabb teherautók megjelenését a 2019-es Év Teherautójának választott F-Max inspirálta.
Ennek köszönhetően valamennyi modellváltozatnál egységes homlokfalat tudtak kialakítani. Mind az építőipari, mind a terítő árufuvarozásra, mind pedig a belföldi áruszállításra fejlesztett járművek az F-Maxhoz hasonló hűtőrácsot kaptak, valamint a jellegzetes, széles, aszimmetrikus fényszórókat. Mindemellett a nagyobb visszapillantó tükrökkel, illetve jobb kilátást biztosító, nagyobb felületű szélvédővel szerelik fel őket.
A frissítés a belsőt is érintette, ezért új műszerfalat kaptak, amelybe 9 colos digitális kijelző is került a multimédia-, valamint az infotainment-rendszer kezelésére. A korszerűbb megjelenés érdekében új multikormánnyal, valamint plusz-tárolórekeszekkel dobták fel a járművek belsejét. Az új Ford teherautókban a vezető munkáját olyan vezetéstámogató rendszerek segítik, mint a holttérfigyelő rendszer, a táblafelismerő rendszer, a tolatókamera, az automata távolsági fényszóróvezérlés, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint a gyalogosvédelemmel kiegészített ütközésre figyelmeztető asszisztens.
Az üzemeltetők 9 és 13 literes motorok közül választhatnak: előbbi 330 lóerős, utóbbi pedig 420 és 450 lóerős teljesítményszinten érhető el. Az erőforrások ZF automata váltóval vagy 9 sebességes Eaton váltóval egyaránt társíthatók. Opcionálisan pedig hidraulikus retarder is rendelkezésre áll. Hajtásképlet terén 4×2-es, 6×2-es, valamint 8×2-es változatok közül lehet választani.
A Ford Trucks újdonságai megnövelt konnektivitást kínálnak, így az üzemeltetők bármikor rápillanthatnak a járműveikre akár okostelefonjukon keresztül. Így tisztában lehetnek azok fogyasztásával, aktuális sebességével vagy tartózkodási helyével kapcsolatban.
Érdekesség, hogy az új F-Line bemutatásával egy időben a Ford Trucks a limitált szériás F-Maxról is lerántotta a leplet, amelyből mindössze 400 darab készül a cég törökországi gyárában. A fekete-kakaóbarna színű nyerges vontató F-Max Select néven fut. A Ford Trucks F-Line újdonságai 2024-től lesznek elérhetők a török és az európai piacon egyaránt.