Még ha egypontos hátrányban is, de csak a harmadik helyen vághatott neki a makaói záróhétvégének Michelisz Norbert. Azzal viszont, hogy megnyerte az időmérő edzést, aztán rajt-cél győzelmet aratott az első futamon, nemcsak megfordította az állást a Hyundai magyar pilótája, de Rob Huff-fal szemben 18, Yann Ehrlacher-val szemben pedig 20 pontos előnyből várhatta a magyar idő szerint vasárnap hajnali zárófutamot.
A szabályok értelmében a rajtsorrendet a szombati verseny végeredménye adta, azzal a jelen esetben egyáltalán nem elhanyagolható különbséggel, hogy az első tíz sorrendjét megfordították, vagyis Michelisznek a 10. rajtkockából indulva kellett beosztani a fórját.
Mialatt a piros lámpák kialvását követően Santiago Urrutia megőrizte a vezetést, mögötte nem csapattársa, Thed Björk fordult el másodikként, hanem Frédéric Vervisch a Comtoyou Racing Audijával ékelődött be a két Lynk & Co közé. Amíg két kihívója, Rob Huff és Yann Ehrlacher két-két pozíciót javítva a negyedik, illetve a hatodik helyre lépett előre, Michelisz óvatosan helyezkedett, így csupán a csapattársával, Mikel Azconával cserélt helyet.
Pillanatokkal később a pályára küldték a biztonsági autót, a rajt utáni métereken ugyanis az ázsiai vendégszereplők közül Lo Sze Ho és Paul Poon akadt össze egymással, majd a Mandarin-kanyarban Ben Bargwanna sodródott a szalagkorlátnak. Miután a Hyundait, az Audit és a Peugeot-t is eltakarították a pályáról, a 4. kör elején folytatódhatott a verseny, ugyanakkor a biztonsági autós fázis miatt két kört hozzáadtak a távhoz.
Habár Vervisch elkezdte szorongatni Urrutiát, sokáig úgy tűnt, nem hoz már változást az így 11 körösre nyújtott viadal újraindítása. Micheliszék tisztes távolságból kísérték figyelemmel az állóháborút, ám a 8. körben egy csapásra változott az állás. Vervisch egy eredményes támadással autózta körbe Urrutiát, Huff pedig Björk mellett talált utat – ezzel párhuzamosan Ehrlacher szintén jól jött ki kialakult csatákból, aki nemcsak a kizökkenő John Filippit előzte meg, de Björk is elengedte.
Az igazán drámai fordulat csak ezután jött: miután Huff többször meglökte hátulról Urrutiát, felnyílt az autójának motorháztetője, így kénytelen volt a bokszba hajtani – ezzel Michelisz a nyolcadik helyen találta magát, ami biztos bajnoki címet jelentett.
Rámenős előzése után Vervisch kényelmes előnnyel nyerte meg az év utolsó versenyét a Lynk & Co-konvoj előtt, ami Urrutia, Ehrlacher, Björk és Ma Csing-hua sorrendben látta meg a kockás zászlót. Michelisz pedig megtartotta a nyolcadik helyét a hátralévő három körben, ami minden forgatókönyv esetén elegendőnek bizonyult: a 38 éves versenyző így pályafutása során másodszor, azaz a 2019-es világkupa-győzelme után újra felért a csúcsra.
Michelisz előnyéből végül tíz egység maradt meg, mögötte Huff blamája után Ehrlacher végzett ezüstérmesként, míg az egész hétvégén csapatjátékos Azcona két helyet is bukott. A tabella első tizenöt helyezettje pedig – más, regionális TCR-bajnokságok legjobbjaival együtt – jövő márciusban, a külön forduló TCR World Finalön mérheti össze a tudását, amit Portugáliában fognak megrendezni.
A második futam végeredménye:
- Frédéric Vervisch (belga, Audi) 11 kör
- Santiago Urrutia (uruguayi, Lynk & Co) +3,714 másodperc hátrány
- Yann Ehrlacher (francia, Lynk & Co) +3,993 mp. h.
- Thed Björk (svéd, Lynk & Co) +4,935 mp. h.
- Ma Csing-hua (kínai, Lynk & Co) +5,333 mp. h.
- Néstor Girolami (argentin, Honda) +6,043 mp. h.
- John Filippi (francia, Audi) +7,145 mp. h.
- Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) +17,034 mp. h.
A bajnokság végeredménye:
- Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) – 440 pont – bajnok
- Yann Ehrlacher (francia, Lynk & Co) – 430 pont (-10)
- Rob Huff (brit, Audi) – 414 pont (-26)
- Néstor Girolami (argentin, Honda) – 346 pont (-94)
- Frédéric Vervisch (belga, Audi) – 343 pont (-97)
- Mikel Azcona (spanyol, Hyundai) – 341 pont (-99)
- Thed Björk (svéd, Lynk & Co) – 320 pont (-120)
- Santiago Urrutia (uruguayi, Lynk & Co) – 283 pont (-157)
Itt nézhető vissza Michelisz bajnoki futama: