Sem a büntetése, sem pedig a George Russell-lel való koccanása nem akadályozta meg abban Max Verstappent, hogy idei 18. és pályafutása 53. győzelmét behúzva megnyerje az izgalmakkal és biztonsági autós fázisokkal tűzdelt Forma-1-es Las Vegas-i Nagydíjat. Miután az utolsó körben egy parádés előzéssel lepte meg Sergio Pérezt, a Red Bull háromszoros világbajnoka mögött Charles Leclerc-t intették le másodikként, a mexikói pedig harmadik lett.

Az 50 körös verseny leintése után David Coulthard, a Channel 4 szakkommentátoraként dolgozó, tizenháromszoros nagydíjgyőztes ex-F1-es versenyző készítette az interjúkat a dobogósokkal.

„Kemény verseny volt” – fogalmazott Verstappen, aki győzelmek tekintetében kiegyenlített az örökranglistán Sebastian Vettellel. „Megpróbáltam megelőzni a rajtnál [Leclerc-t – szerk.], de mindketten elég későn fékeztünk. Egyszerűen elment a tapadás, így mindketten kiszélesítettük a pályát. A versenyfelügyelők megbüntettek, amivel hátrányba kerültem.”

„Jó néhány autót meg kellett előznöm, és ott volt a biztonsági autó is, amikor sok minden történt. Roppant erős volt itt a DRS hatása, ami hozzátett ma a jó versenyhez. Határozottan szórakoztató volt” – folytatta a holland, aki a Russell-lel való ütközésére is kitért: „Megúszta az autó, de ez nyilván nem ideális. Mindig egy kicsit alulkormányozottabb volt az autóm, de szerencsére így is tudtunk nyerni.”

F1: Megizzasztotta Verstappent a vegasi futam 2

A Forma-1-es Las Vegas-i Nagydíj dobogósai (b-j): Charles Leclerc (monacói, Ferrari, 2.), Max Verstappen (holland, Red Bull, 1.), Sergio Pérez (mexikói, Red Bull, 3.). (Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images)

„Micsoda verseny! Nagyon élveztem. Természetesen csalódott vagyok, amiért csak második lettem, de ez volt a legjobb, amire képesek voltunk” – nyilatkozta Leclerc. „A rajtnál Max egy kicsit elveszítette a tapadását a belső íven, így kivezetett a pályáról. Jó volt azonban a tempónk, vissza tudtuk előzni, és összességében nagyon erősek voltunk. Nagyon jó verseny volt.”

„A biztonsági autó szerencsétlenül jött ki számunkra. Nem jöttünk ki a bokszba, mert nem tudtuk, mit fognak lépni a többiek, így a pályapozíció mellett döntöttünk, megőrizve az első helyet. A végén viszont már nehéz volt az öregebb gumikon, de meglett a második hely, sok csatával, amiket őszintén szólva élveztem.”

„Nagyon nehezen indult a futam, sok volt a sérülés. Megsérült az első szárny, amivel a mezőny végére estünk vissza” – értékelt Pérez, aki a 11. helyről rajtolva állt dobogóra. „Fokozatosan vadásztuk le a többiek, és összességében egész jól alakultak a dolgok. Nagyon erős volt a tempónk az első etapban, a biztonsági autó pedig vissza is hozott minket a versenybe.”

„Megelőztem Charles-t, de nem tudtam leszakítani őt. A szárnyállás miatt nagyon alacsony volt a végsebességem, és közben megérkezett Max, aki mindkettőnk mellett elment. Nehéz dolgunk volt a széllökések miatt: néhányszor elfékeztem magamat, de szerencsére a pályán tudtam maradni” – elemezte az utolsó etap eseményeit. „Charles-tól nem számítottam erre a végén, mert 7 tizeddel volt mögöttem, de jó munkát végzett.”