A 41 év után visszatérő Forma-1-es Las Vegas-i Nagydíj egyik kulcspillanata George Russell és Max Verstappen koccanása volt féltávnál. A háromszoros világbajnok holland a 12-es kanyarnál próbált meg előzni, a Mercedes versenyzője azonban ráfordult, így összeértek.

Kettejük ütközését követően annyi törmelék maradt a pályán, hogy a verseny során másodjára is pályára küldték a biztonsági autót. A versenyfelügyelők Russellt hozták ki vétkesként az esetből – a brit versenyző a leintésnél itta meg a levét az öt másodperces büntetésnek, amivel a negyedikről a nyolcadik helyre csúszott vissza. Utólag nem vitatta a büntetés jogosságát, viszont hozzátette Russell, hogy egyáltalán nem látta a futamot később megnyerő Red Bull-pilótát.

„Nagyon egyszerű volt, amíg nem történt meg az incidensem Maxszal” – mondta a futamáról a 25 éves brit. „Egyszerűen nem láttam őt, holttérben volt, és nem is számítottam az előzésére. Nem is igazán csatáztam ellen, mivel tudtuk, hogy nem Max ellenfele vagyunk. Csak életben akartuk tartani a gumikat.”

Russell úgy véli, ha nem koccannak, „simán” dobogóra állhatott volna, így azonban egy újabb lehetőség úszott el. „Csalódást keltő az idei szezon. Nagyon frusztráló” – ostorozta önmagát. „Csupán a kerékburkolat sérült, ami a plusz hűtésével valószínűleg segített volna a szemcsésedés elkerülésében. Ha nincs a biztonsági autó, dobogóra állhattunk volna. Nem igazán tudom, mit mondjak, nagyon csalódott vagyok a mai nap miatt.”

F1: Láthatatlan volt Russell számára Verstappen 2

Russell a hibájával értékes pontokat bukott Las Vegasban, így nem is maradt esélye arra, hogy előrébb lépjen a bajnokságban, azaz nyolcadik lesz az év végi elszámolásnál, történjen bármi az abu-dzabi szezonzárón. (Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images)

Arra is kitért, hogy a biztonsági autós fázisok folyamán végig ingadoztak a gumik hőmérsékletei, ami szerinte „nagyon veszélyes” volt, ugyanis adott esetben jobban visszahűltek, mint egy esős futamon. „Szórakoztató, szóval attól függ, miért harcolunk” – felelte arra a kérdésre, hogy a későbbiekben érdemes lenne-e korábban kezdeni a versenyt.