Sok autós nem kapcsolja fel a tompított fényt lakott területen kívül, mert azt gondolja, a nappali menetfény elég. Mindez igaz is, jó látási viszonyok mellett, azonban ha ködös, párás az idő, akkor jobb, ha felnyomod a tompított fényeket.
A tompított fényszóró használatát nem helyettesíti a felkapcsolt nappali menetfény, hiszen funkciójukat tekintve nem az a feladatuk, hogy megvilágítsák az utat, hanem hogy láthatóvá tegyék a járművet a többi közlekedő számára. Plusz számos autó van, amelyen a menetfény bekapcsolásával nem kapcsol automatikusan a hátsó lámpa.
A KRESZ előírása szerint a forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani. A nappali menetfény nappal, jó látási viszonyok között bárhol használható, automatikusan kapcsolódik be gyújtáskor, és a helyzetjelző vagy tompított fényszóró felkapcsolásakor elalszik.
Tompított vagy távolsági fényszóró helyett (vagy mellett) ködfényszórót és hátsó ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják, mint például a jelenlegi erősen ködös, párás időjárás. Ne használjuk a hátsó ködlámpát nagy forgalomban, lassú haladáskor, különös tekintettel akkor, ha valaki folyamatosan mögöttünk halad!
A másik nagyon fontos, hogy ha nem autóval közlekedünk, akkor lakott területen kívül mindig viseljünk láthatósági mellényt. Miért? Ezért:
Tudtad, hogy a fényvisszaverő mellény általában 25 mosást bír ki? Ezután már nem igazán képes ellátni feladatát. Mondjuk jobb esetben nem is kell túl gyakran mosni, használat közben kevés rá az esély, hogy leesszük spagettivel.