A Honda az 1980-as évek óta dolgozik a hidrogén-tüzelőanyagcellás technológián. 2002-ben, azaz több mint húsz éve hozta forgalomba első FCEV járművét, és azóta rendszeres időközönként jelentkezik újdonságokkal – 2024-ben például a CR-V szabadidőjármű kap hidrogén-üzemanyagcellás hajtásláncot.
Azt a rendszert azonban, amit most mutatott be a cég az iparág európai szimpóziuma kapcsán, nem kizárólag személyautókba szánják: álló helyzeti áramfejlesztőként, építőipari munkagépekben, valamint nehézhaszonjárművekben juthat szerephez. Ráadásul sokáig várni sem kell rá: a Honda az érintett célterületek szakértőivel együttműködve már dolgozik azon, hogy hogyan lehet a leghatékonyabban integrálni a rendszert ezekbe a berendezésekbe, így akár az évtized derekán megjelenhetnek az első ipari célú Honda FCEV rendszerek.
Műszaki adatokat nem tett közzé új fejlesztéséről a Honda, csak annyit árultak el, hogy kompakt, nagy teljesítményű, robusztus, és hideg időben is problémamentesen beindul, így mindenütt alkalmas lehet, ahol zéró károsanyag-kibocsátású erőforrásra van szükség.
A címben is említett teherjárművet az Isuzuval közösen fejleszti a Honda. Ennek prototípusa már közúti teszteken vesz részt, amelyek egészen jövő év március végéig tartanak. Ezt követően kezdődhet meg a sorozatgyártás előkészítése; az első FCEV teherjárművekkel 2027 táján találkozhatunk – feltéve, hogy Európába is szállítanak majd belőlük.
A program kiegészítéseként a Honda németországi K+F-központjában megnyitotta zöld hidrogéntermelő létesítményét.