Alapértelmezésben minél nagyobbak és nehezebbek az autók, annál nagyobb veszélyt jelentenek a gyalogosokra nézve. Ennél azonban bonyolultabb a helyzet: amikor egy jármű gyalogossal ütközik, közvetlen erőhatás éri az utóbbi lábszárát, térdét vagy combját, attól függően, hogy hol kapja az ütést. Ezt követően a gyalogos teste vagy az autó alá repül – ez a lehető legrosszabb eset –, vagy a motorházfedélre, ahol további veszélyek leselkednek rá, elsősorban a szerkezeti szilárdság érdekében kemény és merev tetőoszlopoknál.

a videó a hirdetés után indul

Ebből a három lehetséges esetből kettőben is rosszul teljesítenek a terepjárók. Lökhárítójukat ugyanis magasra húzzák a gyártók, hogy javítsák az első terepszöget, így viszont a lábtörés és az autó alá esés kockázata is jelentősen megnő.

A Ford most egy különleges megoldást szabadalmaztatott az USA-ban, amivel pont ezt a két kritikus jellemzőt lehetne kiküszöbölni a terepjáróknál, méghozzá a terepszögek csökkentése nélkül.

Lufival tenné biztonságosabbá SUV-jait Ford 1

 

Amikor a légzsákokat és egyéb passzív biztonsági rendszereket vezérlő szenzorok ütközést érzékelnek, a lökhárító mögött felfújnak egy ballont, amely felfelé és lefelé is kitol egy megfelelően méretezett panelt, és így megnöveli a lökhárító felületét. Ezzel megakadályozza, hogy a combcsont és a lábszár egymáshoz képest elmozduljon, valamint csökkenti a jármű alá kerülés kockázatát.

Nem tudni, megvalósul-e valaha az innovatív felfúvódó lökhárító; az biztos, hogy bevezetésével lényegesen drágábbá válna a lökhárító sérülésével járó koccanások javítása, illetve egy ilyen új biztonsági rendszer alkalmazását az illetékes hatóságoknak is jóvá kell hagyniuk.