Ismét kiadta Best Global Brands listáját az Interbrand tanácsadó cég. A világ legjobb márkáit tömörítő százas listán összegszerűen tüntetik fel az egyes cégek értékét. Ez az összeg azonban nem egyszerűen az eladásaik és a vagyontárgyaik összességét tükrözi: befolyásolja a márka ismertsége, az ügyfelek hűsége, a cég jövőképe, termékportfóliójának időtállósága, és még egy sor tényező.

Az autógyártók jellemzően jól, de nem a legjobban teljesítenek ezen a felmérésen. Ahogy tavaly, idén is csupán három márka került be a Top 10-be. A Toyota elsősége és a Mercedes-Benz második helye régóta nem kérdés, ugyanakkor a németek szép lassan kezdenek felzárkózni a japán óriáshoz: míg a Toyota tartja hatodik helyét, a Mercedes megelőzte a Coca-Colát, és felzárkózott hetediknek. A harmadik helyen a BMW áll – akár azt is mondhatnánk, hogy kipöckölte a Teslát, de nem: az amerikai villanyautó-specialista ugyanúgy a tizenkettedik a rangsorban, mint tavaly, a BMW viszont a tizenharmadik helyről feljött a tizedikre.

Ezek a világ legértékesebb autógyártói 1

A 100-as listán szereplő autógyártók kettővel kevesebben vannak, mint tavaly: a Land Rover a 98., a Mini a 99. helyről esett ki. A bennmaradók mindegyike növelni tudta az értékét, de nem mindegy, mennyivel. Sokat fejlődött a Hyundai és a Ferrari (mindkettő +18%), de a legnagyobb százalékos gyarapodást a Porsche könyvelhette el: ők kerek 20%-kal erősítettek.

Márka Összesített helyezés
2023 (2022)
Márkaérték, millió USD
2023 (2022)
Toyota 6 (6) 64 504 (59 757)
Mercedes-Benz 7 (8) 61 414 (56 103)
BMW 10 (13) 51 157 (46 331)
Tesla 12 (12) 49 937 (48 002)
Honda 27 (26) 24 412 (22 837)
Hyundai 32 (35) 20 412 (17 314)
Audi 45 (46) 16 352 (14 976)
Porsche 47 (53) 16 215 (13 504)
Volkswagen 50 (48) 15 140 (14 819)
Ford 51 (50) 14 867 (14 431)
Nissan 63 (61) 12 676 (12 212)
Ferrari 70 (75) 10 830 (9 365)
Kia 88 (87) 7 059 (6 612)

Ezek a világ legértékesebb autógyártói 2