Magyarországon jövő márciustól 5150 forintért lehet egynapos autópálya-matricát venni, ami annyira magas ár, hogy aligha lesz túl népszerű a termék. A környező országok közül messze a magyar árazás tűnik a legkirívóbbnak, és nem is véletlenül alakult így.

Lázár János építési és közlekedési miniszter egy csütörtöki rendezvényen az egynapos matrica kapcsán felmerült kritikákra is reagált. A miniszter szerint „azt szeretnék, ha a választópolgárok inkább a tömegközlekedést preferálnák”, ezért választották a közösségi szabályozáson belül a legmagasabb díjtételeket.

„Minél drágább az autópálya-matrica, annál zöldebb lesz az ország, és annál kevesebben fognak az utakon közlekedni” – fejtegette Lázár a Magyar Nemzet szerint.

Magyarország eleve nem támogatta az egynapos matrica uniós bevezetését. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter már egy nyári Kormányinfón arról beszélt, hogy a kormány nem ért egyet az egynapos matricával, mert „ez csak a külföldieknek lesz jó, magyar ember nem vesz ilyet”. Ezért az árazását eleve úgy találták ki, hogy nagyon közel legyen a tíznaposéhoz.