Bár a bajnoki címek sorsa jó ideje eldőlt, a Forma-1-es szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon több komoly csata is eldöntésre várt még mind egyéniben (a 3. és az 5. hely sorsa), mind a konstruktőriben (2., 4. és a 7–10. helyek).

A mezőny végében gyakorlatilag mind a négy csapat pozíciója változhatott, igaz, a legnagyobb esély arra volt, hogy az idény végére itt-ott versenyképessé vált AlphaTauri érje be, előzze meg a Williams-csapatot.

A Red Bull kisebbik alakulatának ez majdnem sikerült is, elsősorban Cunoda Jukinak köszönhetően, aki az igen előkelő 6. helyről rajtolt, a leghosszabb első etapjának köszönhetően 5 körig (18–23.) még vezette is a versenyt, ám végül „csak” a 8. pozícióban intették le, így 3 ponttal a Williams mögött zártak (28 és 25 pont).

„Hogy őszinte legyek, nem is tudtam, hogy én vezetem a mezőnyt, eléggé meglepődtem. Az idény elejére visszagondolva akkor eszünkbe sem jutott volna, hogy valamikor vezethetünk” – utalt arra, hogy a szezon nagy részében a faenzai autó volt az egyik leggyengébb.

„Szóval óriási előrelépés ez, a csapat áldozatos munkája nélkül nem sikerülhetett volna. Őrülten hajtottunk egész évben, szinte minden futamra jutottak fejlesztések, tehát meg is dolgoztunk ezért.”

A vasárnapi versennyel búcsúzott a kisebbik Red Bull-alakulatot a 2006-os kezdetektől csapatfőnökként irányító Franz Tost, Cunoda érte is versenyzett, az eredményt neki ajánlotta.

F1: Azt sem tudta a pilóta, hogy vezeti a futamot 2

Stefano Domenicali F1-vezér, Cunoda Juki, Franz Tost és az FIA-elnök Mohamed bin Szulajm a rajtrácson (Fotó: Getty Images)

„A legnagyobb ajándékkal [a konstruktőri versenyben való fordítással – a szerk.] nem tudtam szolgálni, de így is mindent beleadtam Franz kedvéért. A 6. hely lett volna a cél, de tudtuk, hogy nagyon nehéz lesz. Figyeltem a gumikra, elég szépen bírták az első etapot. Ez sokat számított, sőt, ez volt a kulcs. A stratégia szerintem rendben volt. Még ha az élcsapatok stratégiáját vittem volna, szerintem akkor sem lett volna meg a 6. hely, szóval úgy gondolom, nincs miért bánkódnunk.”

Cunoda csapattársa, az idén szezon közben visszatért, majd sérülés miatt kipottyant, majd újra visszatért Daniel Ricciardo a pontszerzésről éppen lemaradva, a 11. helyen ért célba, igaz, a 10. helyért járó 1 egység sem változtatott volna a konstruktőri végeredményen.