A hetvenes évek elejétől napjainkig rengeteg csodás M-es BMW született, így hajlamosak vagyunk megfeledkezni azokról a briliáns modellekről, amiket nem a BMW sportrészlegének köszönhetünk. Most kiköszörüljük a csorbát.

Öt ütős BMW, amely M-es logó nélkül is zsivány 1

BMW Z1 – E30 platformra épült, nem volt a legszebb, sem a leggyorsabb, mégis annyira egyedi, hogy kedvenceink között említjük. A motortérben 2,5 literes sorhat dolgozik 170 lóerővel; a Z1-ből összesen 8000 darab készült, az ajtaja pedig igazi egyéniséget kölcsönzött neki. Itt nemcsak a nemlétező kilincs érdekes, hanem az egész ajtónyitó mechanizmus. A Z1-es ajtajai ugyanis lefelé csúsznak, villanymotor mozgatja őket és nyitás közben az ablakot is magától leengedi. A vastag küszöb az egyetlen zavaró eleme a rendszernek, de ütközéskor pont ez védi meg az utasokat.

Kötelező, hogy megnézd az ajtónyitást:

 

Öt ütős BMW, amely M-es logó nélkül is zsivány 2

E24 635 CSi – 1978 júliusában csatalakozott a modellpalettához a 3,5 literes motorral szerelt 635CSi. Az új motor 218 lőerőt teljesített 5200-as fordulaton, ehhez társult 304 Nm nyomaték. Összesen 86 216 darab E24-es gördült le a gyártósorról 1976 és 1989 között, a legtermékenyebb év 1985 volt, amikor 9626 darabot adtak át boldog tulajdonosaiknak.

Öt ütős BMW, amely M-es logó nélkül is zsivány 3

BMW 850Ci – Az 5,4 literes V12-es 1997-ből, ami a 850-es sorozat legritkább példánya, mindössze 1200 darabot készítettek belőle. A 326 lóerős V12 meglepően csendesen teszi a dolgát, a futómű is kényelmes, érezni, hogy hosszú túrákra tervezték.

Öt ütős BMW, amely M-es logó nélkül is zsivány 5

BMW 2002 Turbo – A BMW M részlege 1972-ben kezdte meg működését, és szinte ezzel párhuzamosan készült el a 2002 turbós változata, amit 1973-ban mutattak be. A kétliteres, négyhengeres M10-es blokkból 172 lóerőt hoztak ki megfújva.

Öt ütős BMW, amely M-es logó nélkül is zsivány 6

BMW i8 – A sort a sci-fi filmek hangulatát idéző hibrid i8 és i8 Roadsterrel zárjuk. Egy hétig volt nálam anno a nyitható tetős változat, hogy milyen vezetni, az a tesztből kiderül, ahogy sok minden más is.

De megnézheted élő bejelentkezésünket is az autóról:

 

Melyiket vinnéd haza?
Z1
5% (70)
635 CSi
29% (374)
850Ci
36% (467)
2002 Turbo
16% (205)
i8
9% (115)
Nem tudok választani
2% (33)
Egyiket sem
3% (46)