Jelenleg a Apple telefonjának csúcsa az iPhone 15 Pro Max. A 6,7 hüvelykes kijelzővel szerelt okostelefon ára 600 ezer forint. De lássuk, ha ennyi pénzt kellene autóra költeni, miből választhatnánk. Jobban mondva mi az, amit egész nyugodtan megvehetünk ennyiért, és nem rúg páros lábbal a péniszerdőbe minket.
A kritériumok között szerepelt, hogy magyar papírjai legyenek, 2024-ben még érvényes műszakival rendelkezzen és lehetőleg tulajdonos árulja, ne kereskedő. Előre leszögeznénk, hogy ennyi pénzért jobb, ha nem is kacsingatsz a BMW, Audi, Mercedes-Benz tengelyen, ne akarj magadnak rosszat. Ha nagyon szerencsés vagy, ki lehet fogni olyat, amire csak keveset kell költeni az első fél évben, de nagyon kevés az esély rá.
Suzuki Swift 1.3 GL (2001)
A használt autók jolly jokere itthon, ha valakinek gyorsan kell egy megbízható igavonó. Ez a Suzuki Swift mindig is „a mi autónk” marad, csak arra kell figyelni, hogy ne karambolozzunk vele, rakjunk rá normális abroncsokat és a fékek is legyenek mindig karbantartva. Kb. ennyi, és a világból kimegy. A képen egy 1,3 literes verzió látható, amivel még akkor is belekezdhetünk egy előzésbe, ha be van nyomva a klíma.
Toyota Carina 1.6 (1996)
1985-től 1998-ig három generációt élt meg a Toyota rétegmodellje, ami a mai trendeknek is megfelelne kupés tetővonalával és négyajtós karosszériájával. Születésére rémesen egyszerű a magyarázat, a japánok úgy gondolták, hogy mindenképp szükség van egy olyan autóra, ami a hagyományos szedánok és a sportos Celica között helyezkedik el. A Carina egyébként legendásan megbízható, akárcsak a többi korabeli Toyota. Rozsdásodásra a kerékjáratok fölött hajlamos, de idomcserével könnyedén orvosolható a probléma.
Nissan Almera 1.5 (2002)
A Nissan Almera tipikusan olyan autó, amit alig veszünk észre, és még használt autóként is titkos tippnek számít. A 2000-ben debütált második generáció még a japán felhozatalba is beleolvadt, nem volt emlékezetes darab, tipikus benzines motorjai 1,5-1,8 literesek, nagy teljesítményű kivitel ebből nem volt. Arra emlékszem, hogy édesapámnak volt egy első generációs Almerája, akkor szereztem meg a jogosítványomat, és imádtam az autót, nem emlékszem, hogy bármikor lett volna baja. Évekig használtuk hibamentesen, rozsdának nyoma sem volt, soha.
Toyota Avensis 1.6 (2002)
1997-ben a Toyota a nagy sikerű Carina sorozat utódjaként érkezett az Avensis. Három évvel később kisebb ráncfelvarráson esett át. Az 1,6 literes, 110 lóerős benzinmotor a megbízhatóság mintapéldánya, a Corollámban is ilyen volt. Több mint tíz évig használtam, egyetlenegyszer kellett hozzányúlni, amikor az egyik gyújtótrafó megadta magát. Ennyi.
Skoda Fabia 1.4 (2004)
Árához képest sokat nyújt a Škoda Fabia első generációja használt autóként. Benzinesből inkább a szíjas szelepvezérlésű 1,4 literesek a jó választás, dízelből szinte bármelyik.
Ford Focus 1.4 (2004)
1998 végén lépett piacra az Escort utódja és 1999-ben elnyerte Az Év Autója címet. 2001 őszén jött a modellfrissítés. Az 1,4-es, 75 lóerős Focusnál a fogyasztást 7 literrel érdemes számolni. A legkisebb benzinmotor mellett döntve igent mondunk a szerény menetteljesítményre is. Ha a nagyobb fogyasztás többletköltsége belefér, akkor jobb választás a 100 lóerős, 1,6 literes motor.
Opel Meriva 1.7 (2004)
Ha családi használtat keresünk olcsón, akkor a 2003 és 2010 között gyártott Meriva lesz a mi autónk. Nagyrészt az Opel Corsa C technikájával, de a G Astra hátsó futóművével. Benzinesből az 1,6 literes a jó megoldás, de a gyári benzin/LPG-üzemű 1,4-es a leggazdaságosabb modell. A 90 lóerős Z14XEP gyenge, de elfogadható alternatíva, a dízelek közül az 1,7 literes vonzóbb az 1,3-asnál.
Melyiket vennéd?
Bármelyik megfelelne
7% (32)
Inkább egy iPhone-t...
14% (64)