2024 dereka táján érkezik meg Európába a Toyota Hilux Hybrid 48V, a márka első mild hibrid pickupja. Észak-Amerikában már full hibrid platóst is kínál a márka, a Tundra azonban nem releváns Európában. A Hilux kínálatát ugyanakkor elkezdte szerteágazóan bővíteni a Toyota: a közelmúltban úgy módosították a motorját, hogy elfogadja az ökodízelt, de rohamléptekben készül belőle a hidrogén üzemű, illetve az akkumulátoros elektromos verzió is.
A mostani újdonsággal ismeretlen terepre téved a Toyota, mivel a mild hibrid technológia eddig nem szerepelt a márka palettáján. A hibrid komponens egy apró és könnyű (7,6 kg), a hátsó ülések alatt elhelyezett lítium-ion akkumulátorból, és egy 12 kW-os (16 LE), 65 Nm-es villanymotorból áll. Az alkatrészeket a haszonjárműveknél előforduló, kíméletlen igénybevételre méretezték, részben a belső égésű motort is átépítették. Ez elsősorban a tartósságát érinti, a teljesítmény (204 LE, 500 Nm) maradt, ami volt – és igen, ökodízellel is tankolható.
A mild hibrid rendszerek legnagyobb előnye a szélesebb tartományban, hosszabb ideig üzemeltethető start-stop rendszer, valamint a fékenergia-visszanyerés. Ezektől 5%-os fogyasztás-csökkenést remél a Toyota, de a rendszer finomabb működést is eredményez, a villanymotor terepen és egyéb nehéz helyzetekben besegít az elindulásba, a manőverezést pedig az alacsonyabbra vett alapjárati fordulatszámból adódó, hatékonyabb motorfék is segíti.
A mild hibrid rendszerrel együtt érkezett a Hiluxba a multi-terrain vezérlő rendszer, amely az ESP működésébe beavatkozva elősegíti a különböző talajtípusokon (homok, föld, sár, hó, szikla) történő közlekedést. Ilyen rendszerrel a PSA járműveinél találkozhatunk, nagyon is valószínű, hogy a hajtáslánc fejlesztésében is ők nyújtottak támogatást a Toyotának, bár erről hivatalosan nem ejt szót a japán gyártó.
A kizárólag duplakabinos kivitelben elérhető hibrid Hilux 700 mm-es gázlómélységgel, 1525 mm hosszú platóval, egytonnás hasznos teherbírással és 3,5 tonnás vontatóképességgel bír. Szabad hasmagassága 310 mm, terepszöge elöl 29, hátul 26 fok. Munka- és hobbieszközként tehát pontosan ugyanúgy megfelel, mint a nem villamosított társa.
A 48V-os elektromos hálózat nem hoz olyan mértékű előrelépést a vezetőtámogató rendszerek terén, mint pl. a tisztán elektromos hajtáslánc nagyfeszültségű architektúrája tenné, de a Hilux Hybrid 48V-nek így sem kell panaszkodnia, továbbfejlesztették az ütközéselkerülő vészfékrendszerét, a sávelhagyásra figyelmeztető funkciót, és van táblafelismerés, adaptív tempomat, önműködő távolsági világítás is.
A 8 colos érintőképernyővel szerelt infotainment rendszer felhő alapú navigációs funkciókat és interaktív hangvezérlést is kínál. OKostelefonról vezérelhetők bizonyos járműfunkciók, valamint vezeték nélküli telefonintegráció is került az autóba.