Összesen 66 országban 240 kereskedés árul új Bentley-ket jelenleg a világon – mondja büszkén Amel Boubaaya, a brit márka európai marketingigazgatója a Szerémi út 63-ban, Budapest részben behavazott, most már inkább latyakos külső részén. Érkezésének és prezentációjának apropója, hogy ebből a 240-ből az egyik szalon éppen itt, és a lényeg, éppen öt esztendeje működik. Születésnapját ünnepli a magyar képviselet.
A németországi headquarterből érkezett francia vezető először hosszan beszélt a brit márka bő százéves történetének ikonikus modelljeiről és zajos sportsikereiről, valamint a Volkswagen-csoporthoz éppen negyedszázaddal ezelőtti csatlakozás előnyeiről, majd rátért a jövőre.
2024-től már az összes modellsorozatban elekrifikált hajtás lesz, az első százszázalékosan villanyautójukat 2026-ban dobják piacra.
A luxuslimuzinok nagybetűs gyártójánál a limuzinokból fogy a legkevesebb, nyilván mindenki kitalálná, az autóipar alsóbb polcairól indult és teret hódított trendnek megfelelően a Bentley kínálatából is a SUV megy a legjobban. A Bentayga a legnépszerűbb modell, második helyen a kupé Continental GT fogy, és csak harmadik a Flying Spur.
Európában és Magyarországon is ez az értékesítési sorrend, csak a számok sokkal kisebbek felénk. A világszerte eladott bő 15 ezer autóból mindössze 2809 darab kelt el a kontinensen tavaly, ebből pedig olyan 20 darab nálunk. Ezt tekinthetjük éves átlagnak Covidtól és a hétköznapi autótulajdonosnak fájdalmas Európa-rekord magyar inflációtól függetlenül.
„Mintegy száz Bentley-t értékesítettünk ebben az öt évben, és szinte mindet magyar vásárlóknak” – mondja Riedl Tamás értékesítési vezető. Ami meglepő hír, több, tőlünk délre fekvő országban ugyanis nincs hivatalos márkaképviselet, úgy tűnik, a horvátok–szerbek–bosnyákok–albánok leggazdagabbjai inkább Bécsbe mennek sok pénzt költeni.
Riedl szerint jó hír a magyar vásárlói fölény (hiszen ide hordják vissza szervizelni a kocsikat), ám a hazai vevők egyik szokása rossz is az importőrnek: megtartják és nem adják el évek múltán sem az autóikat, így alig van nálunk használt Bentley-k alkotta piac.
Egy használt példányhoz azért volt szerencsénk a születésnapozó szalonban.
Az ünnepi alkalomra kiállítottak egy – szintén magyar, gyűjtői tulajdonban lévő – 1934-es Bentley Derby 3 ½ litre modellt. Magamutogatásának másik apropója az 1933-ban született Silent Sports Car 90 éves jubileuma.
Végül, akinek nem elég a napi 20 sajtóemlítés Szoboszlai Dominikről, itt a 21-ik. A Dzsudzsák Balázs utáni leghíresebb magyar Bentley-tulajdonos nem a Szerémi úti szalonban vette a furcsán titkolt Bentaygáját.
Az övé jobbkormányos, ugye.