A Scania bejelentette, hogy immáron a gázzal hajtott teherautói is készülhetnek az általuk kifejlesztett, úgynevezett Super hajtásrendszerrel. Mint ismeretes, először a dízelmotorral szerelt változatok kapták meg ezt a frissítést 2021-ben.
Most már viszont azok az üzemeltetők is kihasználhatják az előnyeit, akik sűrített vagy cseppfolyósított földgázt szeretnek tankolni a járműveikbe. Ezen teherautók esetében a Super hajtáslánc immáron magában foglalja a korszerűsített gázmotorokat, a vadonatúj G25-ös sebességváltót, illetve az új tengelyeket.
„Amikor összepárosítottuk ezeket a komponenseket, világossá vált, hogy sikerrel jártunk. Csakúgy, mint a Super motor, úgy a biogáz-erőforrások is profitálnak a G25-ös váltó megnövelt áttételi tartományából. A Scania Opticruise váltóval és az új tengelyekkel a biogázmotorok a működési idő nagy részében a lehető legoptimálisabb tartományban üzemeltethetők. Ez 5 százalékos üzemanyag-megtakarítást jelent ennél a hajtásrendszernél” – jegyezte meg Ola Henriksson, a Scania Trucks megújuló üzemanyagokért felelős senior termékmenedzsere.
A hajtásrendszer két új biogázmotorral készülhet. A kínálatban egy OC13 103 típusú vagy egy OC13 104 típusú erőforrás található. A hathengeres, 12.7 literes erőforrások alacsony, 1900-as percenkénti fordulatszám mellett adják le 420, illetve 460 lóerős teljesítményüket. A Scania szerint a biogáz malapú Super hajtásrendszerrel nagy hatótáv érhető el, ami kifejezetten fontos a távolsági közúti áruszállításban. Egy 40 tonnás össztömegű nyerges vontató–félpótkocsi kombinációval akár 1800 kilométer is megtehető egy feltöltéssel, amennyiben a legnagyobb bio-LNG-tartállyal rendelik meg.
A svéd gyártó szerint fontos előnye még az új biogázmotoroknak, hogy a keréktől kerékig alapuló számítások szerint legalább 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátáscsökkentés érhető el ezzel a technológiával.