A Geely 2023 májusában bemutatott térközpontú architektúrája (Space Oriented Architecture, SOA) adja az alapját a London Electric Vehicle Company (LEVC) újdonságának, az L380 buszlimuzinnak.
Érdekes választás, hiszen a Geely-csoport két másik márkája, a Zeekr és a Volvo már rendelkezik buszlimuzinokkal, amelyek egymással közös műszaki platformra épülnek, az viszont nem azonos az SOA architektúrával.
A gyártó jóformán semmilyen érdemi tájékoztatást nem nyújt a 2024-től Kínában kapható buszról. Egyéb forrásokból tudható azonban, hogy egy 5,32 méteres óriásról beszélünk, amelynek 3,19 méteres tengelytávjához hajszál híján kétméteres szélesség és 194 cm-es magasság társul.
Az L380-ast, amely a világ legnagyobb személyszállító repülőgépéről, az Airbus A380-asról kapta a nevét, egy darab 200 kW-os (277 LE) villanymotor hajtja. Az akkumulátorról nincsenek információk, ám annak fényében, hogy a menetkész tömeg állítólag 2,8 tonna, vélhetően méretes akkucsomagról, és ebből adódóan tekintélyes hatótávolságról beszélünk.
Ez egybevág azzal, amit a fent említett SOA platformról tudunk: ezt 486–600 cm közötti járműhosszhoz, 3,0–3,8 méteres tengelytávhoz tervezték. Bármelyik tengely lehet hajtott, vagy akár mindkettő; az akkumulátorok 73 és 120 kWh között mozoghatnak, a hatótávolság akár a 695 kilométert is elérheti.
Szintén a speciális platform hozadéka a teljesen sík padló, amelybe ráadásul hosszanti síneket integráltak: ezek pedig gyakorlatilag kötetlen üléselrendezést tesznek lehetővé. Egyelőre kétféle konfigurációról tudunk: lesz háromsoros, hatüléses, és négysoros, nyolcüléses verzió.
Az alábbi videón a SOA architektúra részleteivel ismerkedhetsz meg: