A holtszezon első heteiben ismét felvetette a visszavonulása gondolatát Fernando Alonso. A spanyol már korábban is hangoztatta, hogy nem azért fogja egy nap szögre akasztani a sisakját, mert lassúnak érzi magát, vagy nincs elég motivációja – most a hosszú éves menetrendet nevezte meg kiábrándító tényezőként.

„Nagyon megerőltető volt az idei szezon, pedig csak 22 futamot rendeztek, kettőt pedig töröltek” – kezdte a Motorsport.com-nak nyilatkozva a kétszeres világbajnok. „Meg kell néznünk, jövőre milyen lesz ez 24 versennyel.”

„Láttam, hogy van egy tripla hétvége is. Nem tudom, miért, de azt hittem, hogy jövőre Las Vegas önálló hétvége lesz… Erre megint három verseny lesz együtt. Az ilyen dolgok merítenek le, nem a versenyzés” – sugallta sokatmondóan.

Alonso figyelmeztet, újra kiábrándulhat a Forma-1-ből 1

Hiába állt dobogóra nyolcszor is, Fernando Alonsónak hosszú volt a 2023-as szezon. (Fotó: Kym Illman/Getty Images)

A Forma-1-es versenynaptár az elmúlt években egyre csak hosszabb lett: idén még csak terv volt, de úgy tűnik, 2024-ben meg is valósulhat a rekordhosszú, 24 futamból álló versenynaptár. Annak ellenére, hogy kiesett a Kínai Nagydíj, az Emilia-Romagnai Nagydíj hétvégéjét pedig az áradások mosták el, feszített menetben ért véget a mostani szezon. Az utolsó öt futamot hat hétvége alatt zavarták le, egy blokkba sűrítve az Amerikai, a Sao Pauló-i és a Mexikóvárosi Nagydíjat, majd egy hét szünet után a Las Vegas-i és a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjat szintén egymás után rendezték meg.

A 2024-es idény a nyáron bemutatott naptártervezet alapján triplázással érhet véget, ugyanakkor a csapatok és a versenyzők nyomására felülvizsgálhatják, hogy a Las Vegas-i, katari és abu-dzabi hétvégéket valóban szünet nélkül bonyolítsák-e le.

Alonso 2018 végén két évre már hátat fordított a Forma-1-nek, miután besokallt a média- és kereskedelmi kötelezettségekből, miközben akkori csapata, a McLaren nem igazán tudott eredményeket felmutatni. Távollétében – amellett, hogy újra tett egy próbát az Indy 500-on – kétszer nyerte meg a Le Mans-i 24 órást és az endurance-világbajnokságon is bajnokká koronázták.

2021-ben tért vissza az Alpine-nál, aztán az idei évre átigazolt az Aston Martinhoz. A váltás azonban meglepően jól sült el, a 42 éves pilóta ugyanis nyolc dobogóval zárta az idényt. „Teljesen más megközelítést ad, ha úgy érkezel meg egy-egy versenyhétvégére, hogy versenyképes akarsz lenni, újra érezni akarod a sebességet, illetve tudod, hogy mindent tökéletesen kell csinálnod, mert esélyed van a dobogóra vagy a győzelemre” – tette hozzá.