Szűk kilenc hónap kalandos autós vándorút után véget ért a nagy küldetés. A Nissan Ariya célba ért, sikeresen jutott el saját kerekein gurulva az Északi-sarkról a Déli-sarkra. Chris és Julie Ramsey a Föld két mágneses pólusa között megtett utazással világrekordot állított fel, ezt az utat még soha senkinek sem sikerült megtennie autóval, üzemanyagtól függetlenül.

Az elektromos crossover Ariya e-4ORCE  átalakítását a téma legnagyobb szakértőjére, a Nissan régi partnerére, az izlandi Arctic Trucks műhelyre bízták. Ők átalakították a felfüggesztést, és 39 colos, ballonos abroncsokat szereltek a kocsi alá. Az akkumulátor, a hajtáslánc és az összkerékhajtási rendszer változatlan maradt.

Sikerült a villanyautós világrekord, de azért segített pár benzines autó is 1

A skót házaspár először a Mongol-ralit teljesítette egy villanyautóval, így volt tapasztalatuk ezen a téren, de az extrém hosszú út számukra is sok nehéz kihívást tartogatott. Maga az indulás is sietős volt, mert az Északi-sarkra csak a befagyott tengeren lehet eljutni, és ezek az ösvények egyre kevesebb ideig járhatóak évről évre a klímaváltozás miatt. Így szó szerint olvadó jéggel a kerekek alatt kellett sietve elérniük a civilizációt, és ezt követően sem lazsálhattak. Délre pont az Antarktisz legenyhébb időjárását hozó évszakban, a helyi nyári hónapokban kellett megérkezniük. Ha késnek, akkor muszáj feladniuk, mert lehetetlen lett volna elérni a célt. 

Sikerült a villanyautós világrekord, de azért segített pár benzines autó is 2

Eredeti elképzelésük szerint egy tréleren miniatűr szélerőművet vittek volna magukkal. Ezzel töltöttek volna a sarkkörökön túl, de végül ezt az extrém körülmények miatt nem tudták használni. Napelemeik viszont jó hatásfokkal dolgoztak, főleg az Antarktiszon, ahol ilyenkor huszonnégy órán keresztül nincs naplemente.

Észak-Amerikán nagyjából eseménymentes volt az út, igaz, a hatótávot nagyon megkurtította a felszerelés és az átalakítás. Valahol ez is volt az út célja, a Ramsey házaspár azt akarta üzenni, hogy ha ők át tudták szelni a bolygót tetőtől talpig 240-320 kilométeres hatótávval töltésenként, akkor az átlagembernek sem kell 1000 kilométeres hatótáv a mindennapokra.  

Dél-Amerikában a töltőpontok és az aszfaltozott utak hiánya jelentett némi fennakadást, de pont az expedícióval együttműködve volt, ahol az érkezésükre készült el 50 kW-os töltőpont Peruban. 

Az Antarktiszon viszont nem bíztak semmit a véletlenre, itt már várták őket az Arctic Trucks platós furgonjai, amelyek kíséretet adtak, és szállították a felszerelés javát. Ez a két pick-up viszont már belső égésű motorral üzemelt, és jó kiegészítőt jelentettek a napelemek, de ne legyenek kétségeink, az elektromosság javát itt már fosszilis tüzelőanyag elégetésével, vagyis benzines generátorokkal állították elő.