A nagy dízelmotorok hidegindítása mindig látványos. Nem túl környezetbarát, de ezek a gépek tartják mozgásban a világunkat, így kijár nekik a tisztelet. Ezek nélkül nem lenne áru a boltban, anyag az építkezéshez, és a reggeli ingázás sem lenne egyszerű, ha hirtelen eltűnnének a nagy tömegek mozgatására tervezett dízelmotorok.
Ezen a felvételen a MÁV Rail-Tours Kft. mozdonyának hidegindítása egy fagyos téli reggelen. A dízelmotor sajnos 2023 őszén súlyos motorsérülést szenvedett, a jobb 5-ös dugattyú és a hengerpersely „felrobbant”, a hajtókar elgörbült és szétverte a motorblokkot. A mozdony tovább nem üzemeltethető.
Ebben a videóban egy angol Class 37-es indul be, igazi békebeli darab, a szériát 1960-65 között gyártották. 1500-1999 lóerősek voltak, és kiviteltől függően 4000-7700 liter üzemanyagot szállítottak magukkal. Mozgatásáról elektromos motor gondoskodott, ehhez az energiát egy 12 hengeres turbófeltöltésű dízel termelte, 600-680 maximális percenkénti fordulatszámmal.
Ez a harmadik példa pedig tényleg felér egy pápaválasztással: