Úgy tűnik, Elon Musk egocentrikus vezetői magatartása példaértékű mások számára: a Nio alapító-elnök vezérigazgatója, William Li személyesen vett részt azon a 14 órás túrán, amely során egy ET7 szedánnal, a cég zászlóshajójával egyetlen feltöltéssel tették meg a Sanghaj és Hsziamen közötti, 1044 kilométeres utat. A 150 kWh-s akkucsomagban még 3%-nyi töltés maradt is, ami jóval kevesebb, mint amit az akkumulátor optimális élettartamának fenntartásához ajánlanak, a lényeg azonban az, hogy úgy tűnik, valós körülmények között igazolta a papírformát a technológia.
A demonstrációra december 17-én került sor, meglehetősen alacsony környezeti hőmérsékletek mellett. Az 1044 kilométeres utat egyszer szakították meg, hogy sofőrt cseréljenek.
A 150 kWh-s akku a Nio előfizetéses akkucserélő konstrukciójában a cég minden ügyfele számára elérhető, formátuma kompatibilis az összes Nio autóval. Ez azért fontos, mert a koncepció szerint az ügyfelek eldönthetik, hogy átlagos használatra vesznek igénybe akkumulátort (nyilván olcsóbban), vagy messzebb utaznak, ezért inkább a nehezebb, drágább akkumulátort szereltetik be az autójukba.
Az ultranagy hatótávolságú akkumulátor energiasűrűsége 360 wattóra / kg; ez rekordmagas érték a kínai autóiparban (is), ahogy 150 kWh-nál nagyobb kapacitású akkut sem szerelnek kínai villanyautóba (sem).
A Nio a mai napig 2322 akkucserélő állomást állított üzembe, ennek másfél százaléka (33 darab) található Európában. Szintén idén decemberben hajtották végre a 34 milliomodik (!) akkucserét.