Ausztrália már nagyon régóta az extra hosszú kamionszerelvények világa. Az ország adottságaiból fakadóan így a legjobb és leggazdaságosabb az áruszállítás. Az országban nemrég meglehetősen rendhagyó megoldással kezdtek el kísérletezni. Ez talán még ott sem számít szokványosnak, de nekünk európaiaknak kifejezetten unikális dolog.
Történt ugyanis, hogy Ausztrália legnagyobb logisztikai szolgáltatója, Qube kipróbálta, milyen lehet, ha egyszerre nagyon sok TEU-t („tengeri áruszállításra szánt konténer) visznek el egy ilyen szerelvénnyel. Az előny itt is ugyanaz, mint a hosszú „road train-eknél”, vagyis egyszerre nagyon sok súlyt és több konténert lehet ily módon megmozdítani.
Első ízben 8 darab, üres TEU-t mozgattak meg a Brisbane-i kikötőben egy Scania nyerges vontató segítségével. Magát a projektet „London” névre keresztelték, ami híres az emeletes buszairól. Az ottani közlekedési hatóság árgus szemekkel figyelte a történéseket, de közútra egyáltalán nem mentek ki vele. Később aztán növelték a konténerek mennyiségét és sikerült még négy TEU-val bővülni, így jött ki a 12 darab TEU, ami elképesztően sok ahhoz képest, hogy egy átlag kamion maximum 2 darab TEU-t tud szállítani.
A Scania R590-es által vontatott szerelvény így hét méter magas, azaz mindenképpen kell rá az „oversize” vagyis a „túlméretes szállítmány” felirat. Illetve ennek megfelelően kell eljárni a TEU-k mozgatásakor. Annyi bizonyos, hogy ezt a megoldást egyelőre csak a tengeri kikötők környezetében alkalmazzák, nincs arról szó, hogy a jövőben a nyilvános utakon is ilyenek közlekednének. Ennek ellenére meglehetősen bizarr látványt nyújt egy ilyen monstrum. Segítségével viszont gyorsan és hatékonyan enyhíthető a kikötők zsúfoltsága.