Letarolta idén a Forma-1-et Max Verstappen és a Red Bull, így a 2023-as év minden idők egyik, ha nem a legdominánsabb szezonját hozta. Az üldözőbolyban viszont annál kiélezettebb volt a verseny, különösen az időmérő edzéseken – ez utóbbiban már-már az IndyCart idézi a királykategória.

A mindkét sorozatban érintett McLaren vezérigazgatója, Zak Brown ebbe kapaszkodva arra számít, hogy 2024-ben és 2025-ben hasonlóan izgalmas lehet a Forma-1, mint az IndyCar, amíg a mostani technikai szabályok lesznek érvényben.

„Az időeredményeket elnézve sokszor még a kilencedik és a tizedik csapat is veszélyt jelent a Q3-ra” – nyilatkozta Brown a Motorsport.com-nak. „Ami a bajnokságot illeti, valószínűleg ugyanazok lesznek a szereplők, de úgy gondolom, sokkal szorosabb lesz a verseny a Forma-1-ben. Ebből a szempontból sokkal inkább az IndyCarra fog hajazni, ahol sok versenyző bármikor esélyes a futamgyőzelemre, és ritkán látni olyat, hogy valaki meglóg a bajnokságban.”

Lenyűgöző fordulatot várnak az F1-től 1

Zak Brown (Fotó: Jakub Porzycki/NurPhoto/Getty Images)

„Ha Max elcsúszott volna egy banánhéjon, egészen máshogy alakult volna a bajnokság abban a tekintetben, hogy hányan állhattak volna dobogóra, illetve hányan végeztek volna a második helyen. Arra számítok, hogy közelebb kerülünk, és úgy gondolom, az nagyszerű lesz a sport számára, ha nem lesz ilyen szintű egyeduralom, és egy hétvégén hét-nyolc pilóta is nyerhet.”

„Ez lenyűgöző lenne a sport számára, és azt hiszem, ebbe az irányba tartunk” – jegyezte meg sejtelmesen.

Arra a kérdésre, hogy mikorra olvadhat el a Red Bull tetemes fölénye, Brown némileg kitérően azt felelte, nem tudni, mennyi tartalék van a címvédő csapat tarsolyában, nem tudni ugyanis, mennyire korán álltak át a 2024-es autó fejlesztésére. „Mi itt vagyunk, hacsak Max és a Red Bull nem folytatják azt, amit eddig csináltak. A hétvégék folyamán viszont mindenkinek volt egy pillanata, amikor sikerült elkapni őket, ezért nem gondolnám, hogy bárki annyira le lenne maradva” – állapította meg.