Kevéssé van benne a köztudatban, de nemcsak a kamionok dízelmotorjaiba, hanem azokba a félpótkocsiba is kellhet gázolaj, azoknál szükséges, ahol hűtött élelmiszereket szállítanak. Ezeknél ugyancsak egy dízelmotor gondoskodik a raktér hűtéséről. A logisztikai vállalat, a Dachser úgy döntött, hogy egy jóval környezetbarátabb megoldást tesz próbára, amely feleslegessé teszi ezt a megoldást, mindamellett pedig csendesebb is.
Az új félpótkocsit 23 kWh kapacitású akkumulátorral, valamint elektromos tengellyel látták el. A gyártó állítása szerint ez az úgynevezett eTrailer még így is könnyebb mint egy dízel aggregátos félpót. Az akkumulátor-csomag töltéséhez három-négy órára van szükség, amely akár a depóban is elvégezhető, mialatt a félpótkocsiról lerakodják az árut.
Ha az akkumulátor teljesen fel van töltve, akkor a raktér akár előhűthető, 20 km/órás utazó sebességnél pedig az elektromos tengely elegendő áramot termel ahhoz , hogy a félpótkocsi hűtőberendezése megfelelő módon tudja végezni a dolgát, azaz az előre beállított hőmérsékletre hűti a rakteret.
A Dachser többféle tesztútvonalakon teszi próbára az eTrailert. A tervek szerint egyelőre helyi áruszállításban próbálják ki, majd később olyan hosszabb utakra is bevetik majd, mint például a Langenau és Hamburg közötti táv teljesítése.
„Az első négy eTrailerünkkel lehetőségünk nyílik kipróbálni, hogy mit tud ez a technológia a dízeles megoldásokkal szemben a mindennapi üzemeltetésben” – jegyezte meg Tobias Ritter, a Dachser élelmiszer logisztikai üzletágának vezetője. Hozzátette: az élelmiszerek szállításánál figyelni kell arra, hogy az előírt hőmérséklet soha ne szakadjon meg. Éppen ezért a hűtőberendezésnek mindig megbízhatóan kell működnie, még akkor is, ha a kamionnak hosszabb ideig kell várakoznia a logisztikai központba valóba belépéskor és akkor is, ha esetleg dugóba kerül.
A Krone és a Trailer Dynamics által fejlesztett eTrailer idén a Kamion Európa-bajnokságon is bemutatkozott (cikk nyitó kép). Akkor azzal vált híressé, hogy 20-40 százalékkal képes csökkenteni egy kamion üzemanyag-felhasználását. Emellett az akkumulátornak köszönhetően akár 500 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz az eTrailer.