A jármű alapjául a modernizált fülkével készülő, de lényegében a 4320-as teherautó alvázát használó, dízel Next szolgált. Ebből faragták ugyanis azt az öttengelyes szerelvényt, amelyet speciális félpótkocsik vontatására szántak. Mivel a modellt alapvetően a sarkvidéki, zord éghajlatra tervezték, éppen ezért az egész kabin pluszszigetelést kapott, hogy elviselhető legyen benne az utazás, akkor is, ha odakinn csontszaggató -50 fokos hideg tombol. Ennek köszönhetően olyan hatást kelt, mintha páncélozott lenne.

Megjelenésénél azonban már csak a hajtása érdekesebb. Kis túlzással állítható, hogy az újdonság kifejezetten érdekes jószágnak számít technikai szempontból. Kiváló terepjáró képessége miatt könnyedén bevethető a szilárd útburkolattal nem rendelkező, sziklás útvonalakon, de hóban, vagy akár 1,3 méter mély vízben is lehet vele haladni – olvasható az Ural honlapján. A gondtalan haladást egy érdekes technikai megoldás teszi lehetővé. A 6×6-os nyerges vontató munkáját ugyanis egy olyan félpót egészíti ki, amelynek mindegyik tengelye hajtott.

Különleges teherautóval rukkolt elő az Ural 1

Ezek hajtásáról egyfelől egy 136 lóerős (100 kW) dízelaggregát, másfelől pedig egy 98 lóerős  (72 kW) villanymotor gondoskodik. Utóbbi akkor kapcsol be, ha szükség van a nagyobb vonóerő biztosítására nehezebb terepen. A jármű 500 kilométeres hatótávval rendelkezik, vagyis tökéletesen alkalmas a regionális szállítási feladatok ellátására. Fontos megjegyezni, hogy a félpótkocsi hátsó részébe épített dízelaggregát akár a félpótkocsiban található elektromos eszközök energiaellátásához is használható, egyfajta áramtermelő erőforrásként. Ez kifejezetten előnyös a szegényebb infrastruktúrával rendelkező vidékeken.

A teherautó orrára egy 8 tonnás teherbírással rendelkező elektromos csörlő is került, amely ugyancsak jól jöhet a szorult helyzetekben. Bár nem valószínű, hogy ez az Ural olyan könnyen elakadna. Hogy sikerül-e ezzel kompenzálni az Uralnak a mintegy 40 százalékos visszaesést a gyártásban, az még a jövő zenéje. Annyi bizonyos, hogyha beválik ez a speciális Ural, abban az esetben 2024-ben indulhat el a sorozatgyártása. Addig azonban még egy hosszabb tesztsorozat vár rá.

A gyártó szerint normál abroncsokkal és némi átalakítással akár közúton is lehetne vele közlekedni, így nincs kizárva, hogy esetleg készül majd belőle közúti közlekedésre szánt változat is.