A jármű alapjául a modernizált fülkével készülő, de lényegében a 4320-as teherautó alvázát használó, dízel Next szolgált. Ebből faragták ugyanis azt az öttengelyes szerelvényt, amelyet speciális félpótkocsik vontatására szántak. Mivel a modellt alapvetően a sarkvidéki, zord éghajlatra tervezték, éppen ezért az egész kabin pluszszigetelést kapott, hogy elviselhető legyen benne az utazás, akkor is, ha odakinn csontszaggató -50 fokos hideg tombol. Ennek köszönhetően olyan hatást kelt, mintha páncélozott lenne.
Megjelenésénél azonban már csak a hajtása érdekesebb. Kis túlzással állítható, hogy az újdonság kifejezetten érdekes jószágnak számít technikai szempontból. Kiváló terepjáró képessége miatt könnyedén bevethető a szilárd útburkolattal nem rendelkező, sziklás útvonalakon, de hóban, vagy akár 1,3 méter mély vízben is lehet vele haladni – olvasható az Ural honlapján. A gondtalan haladást egy érdekes technikai megoldás teszi lehetővé. A 6×6-os nyerges vontató munkáját ugyanis egy olyan félpót egészíti ki, amelynek mindegyik tengelye hajtott.
Ezek hajtásáról egyfelől egy 136 lóerős (100 kW) dízelaggregát, másfelől pedig egy 98 lóerős (72 kW) villanymotor gondoskodik. Utóbbi akkor kapcsol be, ha szükség van a nagyobb vonóerő biztosítására nehezebb terepen. A jármű 500 kilométeres hatótávval rendelkezik, vagyis tökéletesen alkalmas a regionális szállítási feladatok ellátására. Fontos megjegyezni, hogy a félpótkocsi hátsó részébe épített dízelaggregát akár a félpótkocsiban található elektromos eszközök energiaellátásához is használható, egyfajta áramtermelő erőforrásként. Ez kifejezetten előnyös a szegényebb infrastruktúrával rendelkező vidékeken.
A teherautó orrára egy 8 tonnás teherbírással rendelkező elektromos csörlő is került, amely ugyancsak jól jöhet a szorult helyzetekben. Bár nem valószínű, hogy ez az Ural olyan könnyen elakadna. Hogy sikerül-e ezzel kompenzálni az Uralnak a mintegy 40 százalékos visszaesést a gyártásban, az még a jövő zenéje. Annyi bizonyos, hogyha beválik ez a speciális Ural, abban az esetben 2024-ben indulhat el a sorozatgyártása. Addig azonban még egy hosszabb tesztsorozat vár rá.
A gyártó szerint normál abroncsokkal és némi átalakítással akár közúton is lehetne vele közlekedni, így nincs kizárva, hogy esetleg készül majd belőle közúti közlekedésre szánt változat is.