A svéd sportautógyártó nem tagadja, hogy a Koenigsegg Jesko kimondottan azzal a céllal épült, hogy a lehető legtöbb pályarekordot megdöntse. Az első komolyabb alkalom, amikor bizonyított, 2023 novemberében volt, amikor a Jesko speciális változatával körrekordot mentek a svédországi Gotland Ringen.
Az autó, amellyel megdöntötték a Manthey Racing által tuningolt Porsche 911 GT3 RS idejét egy Jesko Attack volt, amely az alapváltozathoz képest még élesebb. Az Attack aerodinamikai kialakítása eltér az „alapváltozattól”: alacsonyabb végsebességgel ugyan, de komolyabb leszorítóerővel bír, és gigantikus hátsó szárnyakat kapott. A Jesko képes ugyan magas etanoltartalmú E85-ös üzemanyaggal működni, így hozható ki a V8-as motorból az 1600 lóerő, a rekordhoz azonban sima 98-as oktánszámú benzint tankoltak, amivel „csupán” 1262 lóerőt teljesít a technika.
Ebből az autóból készült most egy még extravagánsabb, még egyedibb változat, amelynek karosszériáját csillogó karbonszálakból szőtték, és 24 karátos, arany díszítőelemeket kapott.
A Jasko motorterében a korábban használt V8-as motor csúcsnyomatéka 1500 Nm, de 1000 Nm már 2700-6170-es percenkénti főtengelyfordulat között is kihasználható, ami minden, csak nem kevés. Váltója kilencfokozatú, és összesen hét kuplung és három tengely dolgozik benne, ezzel bármikor bármelyik fokozat azonnal elérhető, a váltási sebesség pedig szédítően gyors.
Ez az iparművészeti remek (legalábbis az alapkivitel) 2,8 millió euróba kerül (1 milliárd forint), összesen 125 példány készül belőle, de azt, hogy ez a speciális, aranyozott Attack mennyit kóstál, azt nem hozta nyilvánosságra a Koenigsegg.
Itt pedig a bizonyíték, hogy hozzá lehet nyúlni az aranyhoz ízléstelenül is: