Néhány hete bejelentést kapott a Magyar Közút dunakeszi mérnöksége, hogy az M0-s autóúton, az M3-as autópálya csomópontja előtt egy teherautó nyitott gémmel közlekedve lezúzta az egyik portáltáblát, utána lehúzódott a leállósávra. A közútkezelő útellenőre azonnal a helyszínre sietett, de addigra csak egy olajfolt maradt a helyszínen. A szakemberek azonban nem hagyták annyiban a dolgot, összesen 21 forgalomfigyelő kamerán keresztül visszakövették a kárt okozó jármű útvonalát.

Mint kiderült, mobilházat szállított, amikor a nyitott gémmel először leverte az egyik pálya fölött található portáltáblát, majd utána a következőnél is próbált átmenni, lassított, de így sem sikerült neki a manőver. A kamionos ezután lehúzódott, visszacsukta a gémet és továbbhajtott.

A kameraképek alapján a közutasok felvették a kapcsolatot a szállítócéggel. A cég képviselője azonnal bement a Közút dunakeszi telephelyére, nagyon pozitív és készséges volt, elismerte, hogy a sofőrjük hibázott. Nekik nem jelezte korábban a kamionosuk az esetet, de a biztosítókon keresztül elindulhatott az ügyintézés.

A két portáltábla cseréje több millió forint, ami ráadásul ideiglenes korlátozással is jár majd, ezért is igyekeztek megtalálni a közutasok a balesetet okozó sofőrt. Szerencsére maga a portálszerkezet nem sérült meg. Ugyanakkor nem egyedi esetről van szó: gyakori, hogy úttartozékokat megrongálnak autósok, majd elmennek a helyszínről, pedig ha van biztosításuk, akkor azon keresztül ezeket a károkat gyorsan és egyszerűen lehetne rendezni. Az ilyen típusú helyreállítási munkák országosan évente több száz millió forintot emésztenek fel.