Hónapok óta alig lehet megszabadulni a használt roncsautóktól, azokat ugyanis a bontók nem veszik át – ezzel kapcsolatos felfedezéséről a Hvg.hu számolt be.
A lap azt írja, az akadozó ügyintézés mögött a hulladékgazdálkodás átalakítása áll. Tavaly július óta a használt gumikhoz hasonlóan a roncsautók is a Mol leányvállalatához, a MOHU-hoz kerültek, így a bontóknak lényegesen kevesebb bevételük van a még használható, azaz nem veszélyes hulladéknak minősülő alkatrészek eladásából. Ez alól azok az elemek képeznek kivételt, amiknek tulajdonjogáról a Mol koncessziós cége lemond.
Miután életbe lépett az új szabályozás, a regisztrációs időszak első öt hónapában csak a bontók egyharmada állapodott meg a Mollal, miközben számos vállalkozó azóta sem kötött szerződést. A lap megkeresésére a Mol azt a tájékoztatást adta, hogy továbbra is folyamatosak a szerződéskötések, ezzel párhuzamosan egyre nő az alvállalkozók száma. Mostanáig arról sem érkezett panasz, hogy akadozna a bontási dokumentumok kiállítása.
A rendszert egy kiskapuval kerülhetik meg – legalábbis a Hvg.hu szerint –, ami annyit takar, hogy a roncsautókat bontási igazolás helyett adásvételi szerződéssel, „banális” összeg fejében vehetik át. Ennek is megvan azonban a veszélye, ugyanis így az autót hivatalosan nem vonják ki a forgalomból, tehát nem minősül hulladéknak, ezáltal a kezelésükre sem vonatkoznak a szigorú előírások.