A kaliforniai Hollister környékén élő autósok hamarosan abban a megtiszteltetésben részesülnek, hogy az államban elsőként, országosan pedig csak másodikként próbálhatják ki az úgynevezett turbó körforgalmat.
A turbó körforgalom először Hollandiában született meg a ’90-es években, és elnevezése ellenére (amely valójában a spirális alakra utal) a biztonságot, nem pedig a sebességet szolgálja. A jelenleg a világon megtalálható kb. 680 db turbó körforgalom nagyjából 70%-a Hollandiában, a további 30% nagy része Európán belül található.
A többi többsávos körforgalomtól eltérően ezek a változatok megemelt sávelválasztókkal rendelkeznek, amelyek célja, hogy megakadályozzák a sávváltást a körforgalomban már bent lévő autósok számára. A körpályán a forgalmi sávok fizikai elválasztása csak ott szakad meg, ahol keresztező járművek lépnek be a csomópontba.
Megfelelő alkalmazása esetén egyszerre nő a kapacitás és a biztonság, mind a sztenderd egy- és kétsávos körforgalomhoz, mind a lámpás kereszteződéshez képest.
Nálunk már 2008 óta van ilyen, Kecskeméten és Zalaegerszegen építették az elsőket, azóta van ilyen Miskolcon, a Balaton környékén, Szentendre és Budapest között, összesen 30 darab az ország területén. Az Egyesült Államokban viszont 2022-ben nyitották meg az elsőt, a floridai Jacksonville-ben. A DOT jelentése szerint a jelzett kereszteződésekhez képest a turbó körforgalmak 76 százalékkal csökkentik a sérüléssel járó balesetek számát.
Az állam becslése szerint a projekt összesen 14,9 millió dollárba, vagyis 5,1 milliárd forintba került, és ha az amerikai autósok is pozitívan reagálnak, akkor ott is garantálható a terjedésük.