Előbbiek alacsony belépésűek, utóbbiak pedig magas padlós kialakításban készülnek. Hajtásukról egyaránt 310 lóerős Iveco Cursor 8 típusú, Euro III-as környezetvédelmi besorolásnak megfelelő dízelmotorok gondoskodnak. A magas padlós változatok 55 ülőhellyel, míg a városi utasszállításra szánt példányok 34 ülőhellyel és 72 állóhellyel rendelkeznek.
A gazdaságosabb szervizelés érdekében lökhárítójuk három részből áll, a megfelelő vezetőkomfort miatt pedig légrugós sofőrülésekkel szerelték őket. A városi utasszállításra szánt példányokban nincs légkondicionáló, de a helyközisekbe azért rendelt a közlekedési vállalat. Igaz, ezeket is nagy méretű, elhúzható felületű oldalablakokkal gyártották, biztos, ami biztos alapon.
Az olasz autóbuszgyártó és a helyi tömegközlekedési vállalat, a Dakar Dem Dikk összesen 370 darab Iveco Crossway leszállítására kötött szerződést. Ezeket az autóbuszokat elsősorban Dakarban, illetve annak vonzáskörzetében tervezik üzemeltetni. Az utolsó példányokat legkésőbb ez év februárjában átadják a megrendelőnek.
Az Iveco Crossway-ből már több mint hatvanezer példány készült, számos kivitelben és felszereltségi szinten.
A Dakar Dem Dikk egy állami szolgáltató, amely kifejezetten Szenegál fővárosának közösségi közlekedéséért felel. A társaság nem mindig preferálta az európai buszokat, 2015-ben például 475 darab indiai gyártmányú Ashok Leyland autóbuszt vásárolt. Az új Crossway buszok vélhetően ezeket fogják felváltani az utakon.
A metropolisz közösségi közlekedése korántsem nevezhető elavultnak, ugyanis Dakarban például BRT-vonal is üzemel, kínai gyártású CRRC elektromos, csuklós autóbuszokkal. A 158 darabos flotta első példányait tavaly tavasszal helyezték forgalomba.